مصرف روزانه برق در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۶۱ مگاوات رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: با افزایش دما در استان، مصرف روزانه برق در استان به ۳۶۱ مگاوات رسیده است.

محمد مرادی  با اشاره اینکه میزان بار مصرف حامل انرژی برق در کهگیلویه و بویراحمد به روزانه ۳۶۱ مگاوات رسیده است، گفت: با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق نیاز است میزان مصرف این حامل انرژی مهم در استان روزانه ۳۰ مگاوات کاهش یابد.

او تعداد مشترکان عمومی و اداری استان را ۶۷۰ مشترک و میزان مصرف روزانه آن‌ها را ۱۲ مگاوات اعلام کرد و افزود: خواستار همراهی مشترکان برای گذر از گرمای بهار و تابستان هستیم.

مرادی با بیان اینکه ۵۵۲ مشترک صنعتی بزرگ در استان فعالیت دارد که روزانه ۲۲ مگاوات مصرف می‌کنند، ادامه داد: ۸۵ درصد از مشترکان برق کهگیلویه و بویراحمد خانگی هستند و بخش عمده‌ای از مدیریت مصرف برق نیازمند صرفه جویی در مصرف خانوار‌ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: خاموش کردن کولر‌های گازی مازاد در مناطق گرم و یا استفاده از دور کند کولر آبی در مناطق عادی، همچنین ایجاد سایه‌بان برای کولر، استفاده نکردن از دستگاه‌های برقی غیرضروری، کاهش مصرف در ساعت‌های پیک بار (۱۴ تا ۲۱)، مدیریت مصرف روشنایی ساختمان‌ها و نیز رعایت دمای آسایش یعنی دمای ۲۴ درجه از جمله راهکار‌های برخوردار شدن از پاداش خوش مصرف‌های برق است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بهینه‌سازی موتور کولر‌های آبی و نصب موتور‌های پربازده، استفاده از سایبان برای کولرها، استفاده از کولر‌های گازی اینورتردار، سرویس کولر‌های گازی قبل از تابستان، توجه به بسته نگاه‌داشتن در و حفظ دمای خنک ساختمان از دیگر راهکار‌های مدیریت مصرف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.