پایداری برق دیشموک و چاروسا با اجرای طرح خط انتقال برق دومداره

مدیر برق ناحیه کهگیلویه از اجرای خط انتقال برق دو مداره به منظور پایداری برق در بخش‌های دیشموک و چاروسا خبر داد.

عادلی در نشست بررسی مشکلات برق روستا‌ها و شهر قلعه رئیسی در بخشداری چاروسا گفت: با توجه به اینکه برق مناطق لنده، سوق، چاروسا و دیشموک از یک مدار برق تامین می‌شود و به علت بار سنگین مصرف برق ۴ منطقه و همچنین دوری مسافت، شاهد نوسانات برق و کاهش ولتاژ در بخش‌های چاروسا و دیشموک هستیم.

او با بیان اینکه با راه اندازی ایستگاه در دست اجرای دژ کوه، برق مورد نیاز شهرستان لنده و بخش سوق از این ایستگاه تامین می‌شود، افزود: این دو منطقه از خط تامین کننده برق چاروسا و دیشموک جدا و مشکلات افت ولتاژ و نواسانات برق به صورت کوتاه مدت رفع می‌شود.

عادلی از اجرای خط دو مداره برای تامین برق بخش‌های چاروسا و دیشموک خبر داد و اضافه کرد: اجرای این طرح به مسافت ۲۵ کیلومتر به مناقصه رفته است و از هفته آینده عملیات اجرایی آن از کوه پاد آغاز می‌شود.

رئیس شرکت برق ناحیه کهگیلویه اعتبار مورد نیاز این طرح را ۷۵۰ میلیارد ریال و مدت زمان اجرای آن را نیز یکسال اعلام کرد و ادامه داد: برای این طرح ۳۲ میلیارد ریال اختصاص یافته است که با اجرای کامل آن، مشکلات افت ولتاژ، نوسانات برق و خاموشی‌ها در بلند مدت رفع می‌شود.

عادلی از رفع مشکلات برق ایستگاه پمپاژ انتقال آب کمر دوغ هم خبر داد و گفت: برای رفع این مشکل، ترانس منطقه کمر دوغ جابجا شده و با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب تعداد مشترکان مشخص و آب آشامیدنی این منطقه برقرار می‌شود.

نجیب الله ایزدخواه، بخشدار چاروسا هم در این نشست گفت: افت ولتاژ برق در چاروسا نگران کننده است و در فصل تابستان این افت ولتاژ به حدی است که مردم این بخش نمی‌توانند وسایل سرمایشی خود را روشن کنند.

او با بیان اینکه روشنایی معابر روستا‌ها بسیار ضعیف است، افزود: برای تامین روشنایی معابر باید هم دهیاران و هم شهرداری با اداره برق همکاری کند تا مشکلات روشنایی معابر رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.