در مراسمی با حضور معاون وزیر صمت ، از مدیران ۱۰ واحد نمونه تولیدی ، صنعتی و معدنی استان سمنان قدردانی شد.

این واحدها شامل کلران، سیم و کابل مغان، کندر، آریا ترانسفو شرق، املاح ایران، درین ریس، نساجی الگانت، طب پلاستیک نوین، رویان دارو و سنگ کاران نوین بودند که به عنوان واحدهای برتر رونق تولید عنوان برگزیده را کسب کردند

صاحبان صنایع و معادن، سرمایه گذاران، صنعتگران و فعالان اقتصادی همچنین در نشست تخصصی با معاون وزیر صنعتف معدن و تجارت مهمترین اولویت‌های اجرایی برای تسهیل در روند تعامل دولت و بخش خصوصی را بررسی کردند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه گفت: رفع دغدغه تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف از جمله تامین ارز، ثبت سفارش و تامین کالا با هماهنگی دستگاه‌های دولتی، کاهش روند اداری و اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

محمد مهدی برادران با بیان اینکه رشد اقتصادی در بخش صنعت کشور سال گذشته طبق اعلام مرکز آمار کشور به هفت و هفت دهم درصد در سال ۱۴۰۱ رسید افزود: رشد اقتصادی در استان سمنان نیز بیش از ۱۵ درصد است و استان سمنان در این زمینه جزو استان‌های برتر است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر چاره جویی برای رفع دغدغه نخست استان سمنان در زمینه تامین نیروی انسانی مورد نیاز توسعه صنعت تصریح کرد:احیای بیش از ۱۰۰ واحد راکد در استان سمنان از نشانه‌های رشد اقتصادی در بخش صنعت این استان است.

استاندار سمنان نیز در این جمع با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور سه و هفت دهم درصد و در استان سمنان بالاتر از کشور و حدود پنج و سه دهم درصد است تاکید کرد: سمنان اولین استان غیرنفتی دارای رشد اقتصادی بالا در کشور است و طبق گزارش مرکز آمار ۲۰ و ۲ دهم درصد تسهیلات رونق تولید کشور در استان سمنان جذب شد و نرخ بیکاری در این استان بعد از ۱۸ سال به پنج و هفت دهم درصد رسید.

سید محمدرضا هاشمی با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته حتی یک واحد تولیدی صنعتی تعطیل نشد خاطرنشان کرد: علاوه بر آن افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی و احیای ۱۱۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد محقق شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.