بذرپاش گفت: برای راه اندازی مجدد راه آهن پرسرعت تهران_قم_اصفهان اهتمام ویژه ای داریم که به زودی اجرای آن آغاز می شود.

آقای مهرداد بذرپاش گفت: امروز در استان اصفهان ۶۶۵ واحد مسکونی نهضت ملی به بهره برداری رسید و آغاز عملیات اجرایی ۵۳ هزار  واحد نهضت ملی مسکن در  ۴۰ شهر این استان آغاز  شد و همچنين در راستای طرح جوانی جمعیت   یک هزار ۱۰۰  خانواده مشمول در ۱۲ شهر استان اعطا می  شود.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، در حوزه راه ۱۰ کیلومتر باند دوم منطقه زواره  به شهرستان اردستان افتتاح خواهد شد و عملیات  بهسازی و روکش به میزان ۴۷۰ کیلومتر در این منطقه اجرایی می شود. از سوی دیگر تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت و بازسازی این مناطق  هم اجرا خواهد شد و در بخش های دیگر  امروز شورای مسکن استان برگزار و تصمیمات نهایی در این بخش گرفته خواهد شد 

او گفت: زمین های استان تامین شده و مشکلی از لحاظ  تامین زمین  نداریم  و در حوزه  نهضت ملی مسکن هم در شهرهای که زمین وجود  داشته باشد در قالب ویلایی سازی و در شهرهای که زمین  کم باشد  به صورت دو طبقه و آپارتمان سازی انجام‌ می شود.

او با بیان اینکه  پروژه ریلی  قطار سریع سیر  تهران_ قم _ اصفهان که در سال های گذشته تنها پیشرفت ۱۰ درصدی داشته است، گفت: این پروژه به دليل  گشایش در اسناد اعتباری و منابع خبری متوفع شده بود و با توجه به دستور رئیس جمهور در خصوص توسعه مسیر ریلی از تهران به مشهد  و از تهران به اصفهان  وزارت راه و شهرسازی برای توسعه و راه اندازی این مسیر ریلی اهتمام ویژه ای دارد.

بذرپاش گفت: امروز بازدید از هواپیمایی سازی هسا صورت گرفت و سال گذشته هم  رئیس جمهور بازدیدی از این بخش داشت و مقرر شد هواپیمایی ترابری سیمرغ  به مرحله پرواز در حوزه ترابری و کارگو برسد و در این بخش از پیشرفت فناورانه  استفاده شده است.

او گفت:  در بخش هوایی  شاخص تاب آوری نشان می دهد که با توجه به تحریم در این  صنعت و استفاده از جدیدترین  دستاوردها در روزهای آینده شاهد پیشرفت در این حوزه خواهیم بود .

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
ایده خوبیه. البته باید راه آهن ساوه تهران هم احداث شود
آخرین اخبار