مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی گفت: ظرف مدت سه ماه، سه رام قطار به چرخه حمل ونقل ریلی بازمی‌گردد.

 ناصر بختیاری در جلسه‌ای با حضور نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کمبود منابع، تأمین مالی را بزرگترین مانع برای تعمیر این قطار‌ها اعلام کرد و گفت: در چند سال گذشته به دلیل مشکلات مالی، تعمیرات اساسی برخی از قطار‌ها از جمله قطار‌های ترن‌ست انجام نشد که منجر به از سیر خارج شدن آن‌ها شده است.

ا. با اشاره به امکانات فنی و نیرو‌های انسانی مجرب شرکت حمل ونقل ریلی رجا ، این مجموعه را برای انجام تعمیرات اساسی ترن ست‌ها جزء با صلاحیت‌ترین شرکت‌ها برای این کار دانست و افزود: سعی شده برای تعمیر این قطار‌ها به سمت برون سپاری نرویم و مأموریت را به شرکت نوین صنعت رجا سپردیم تا نظارت خود را بر فرآیند پروژه حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت رجا ادامه داد: از ایستگاه یزد بازدید صورت گرفته و کاستی‌های آن مشخص و با مدیرکل ناحیه راه آهن یزد برای رفع آن‌ها توافقاتی حاصل شده است، همچنین درباره موضوع ترن‌ست رانان نیز برنامه‌های بازآموزی برای آن‌ها برگزار شده است چرا که وجود ترن‌ست رانان مجرب برای راه اندازی مجدد این قطار‌ها ضروری است.

بختیاری از شناسایی نیاز‌ها و زمان بندی پروژه خبر داد و گفت: شرح خدمات و مناقصات لازم برای خرید لوازم و تجهیزات فنی این پروژه انجام شده و طی زمان ۱۰۶ روزه، سه رام از قطار‌های ترن‌ست رجا مجدد به سیر باز می‌گردند.

مدیرعامل رجا با تأکید بر موضوع ایمنی در سیستم ریلی عنوان کرد: تا زمانی‌که از ایمنی این قطار‌ها اطمینان حاصل نشود، نمی‌توانیم به آن‌ها مجوز سیر بدهیم، همچنین باید از کارایی قطار‌ها در طول سیر نیز اطمینان حاصل شود تا مسافران با خیال آسوده سفر کنند.

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار