رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: در اجرای طرح کاداستر سال‌ها عقب بوده‌ایم و اکنون به صورت جهادی و عملیاتی در حال پیگیری است.

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: مهمترین رسالت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی، تثبیت مالکیت افراد است و در این راستا، حاکمیت باید برای ترویج اسناد رسمی اقداماتی انجام دهد، زیرا اکنون با افزایش اختلافات ناشی از عدم ثبت قرارداد‌های رسمی و افزایش پرونده‌های قضائی روبرو هستیم.

وی افزود: اسناد رسمی باید توسعه پیدا کند و اکنون اموال منقول و غیرمنقول و قرارداد‌ها ارزش بالایی دارد.

خندانی با اشاره به اجرای طرح الزام به تنظیم سند رسمی غیرمنقول که اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است گفت: با سرانجام رسیدن این طرح در راستای تثبیت مالکیت اقدام می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به تمام الکترونیک شدن فرایند ارائه خدمات در دفاتر اسناد رسمی گفت: دفاتر اسناد رسمی مجازی راه‌اندازی می‌شود.

وی در خصوص طرح کاداستر گفت: در این طرح سال‌ها عقب بوده‌ایم و اکنون به صورت جهادی و عملیاتی در حال پیگیری است و طبق آخرین اطلاعات ۹۹ درصد اراضی ملی دارای سند کاداستر شده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اظهار کرد: در نتیجه اجرای ۲ طرح الزام به تنظیم سند رسمی غیرمنقول و کاداستر، به شدت از وقوع تخلفات از جمله زمین‌خواری‌ها و جنگل‌خواری‌ها جلوگیری می‌شود، زیرا اگر اسناد ثبت مالکیت صادر شود، امکان وقوع تخلف کم می‌شود.

خندانی در پاسخ به سوالی درباره پاسخگویی به شکایات گفت: تاکنون ثبت شکایت از ارائه خدمات دفاتر اسناد رسمی به صورت حضوری بود، اما اکنون تمهیداتی فراهم شده است تا ثبت شکایت‌ها و بازرسی‌ها الکترونیکی شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر سهولت دسترسی مردم به خدمات ثبتی درباره راه‌اندازی پلتفرم خدمات ثبت اسناد رسمی گفت: تا پیش از این روش سنتی برای استفاده از خدمات سنتی برقرار بود و متقاضیان برای دریافت خدمات ثبتی باید مراجعه حضوری به دفاتر داشتند و استعلام‌های لازم از مراجع مختلف باید به صورت حضوری انجام می‌شد، اما اکنون با همراهی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درصدد هستیم تا پلتفرم‌هایی را در اختیار مردم قرار دهیم تا کمترین میزان تردد را به دفاتر داشته باشند و تنها یک بار مراجعه و ارتباط با سردفتر برقرار کنند تا نواقص برطرف و اسناد امضا شود و اقدام لازم صورت گیرد و به این ترتیب دسترسی مردم را از طریق گوشی تلفن همراه به امور ثبتی تسهیل کنیم و باتوجه به پیچیدگی فناوری، بسیاری از امور ثبتی ظرف امسال ارائه می‌شود.

تکمیل می‌شود...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار