انجام قریب به ۱۲۴ هزار معاینات تخصصی در سال ۱۴۰۱

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان از انجام ۱۲۳ هزار و ۸۸۸ مورد معاینه طی سال ۱۴۰۱ در بخش معاینات سرپایی و متوفیات این اداره کل خبر داد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان از انجام ۱۲۳ هزار و ۸۸۸ مورد معاینه طی سال ۱۴۰۱ در بخش معاینات سرپایی و متوفیات این اداره کل خبر داد و گفت: در حوزه آزمایشگاه سم شناسی مجموعا چهار هزار و ۲۶۶ پرونده و در حوزه آزمایشگاه سرولوژی نیز مجموعا ۴۳۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

عباس آمیان در تشریح این خبر افزود: در حوزه کمیسیون‌های تخصصی نیز در مجموع ۷۸۵ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد ۳۱۲ مورد مربوط به قصور پزشکی، ۲۵۹ مورد مربوط پزشکی قانونی و ۲۱۴ مورد مربوط به روانپزشکی قانونی بوده است.

وی درباره اقدامات انجام شده در توسعه فضای فیزیکی و توسعه واحد‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌ها گفت: طی سال گذشته پروژه هزار مترمربعی شهرستان جیرفت با تامین بودجه استانی به پیشرفت بیش از ۹۵ درصد رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان همچنین به افتتاح پروژه شهرستان شهربابک به متراژ ۱۲۰ متر مربع نیز اشاره کرد و ادامه داد: بهسازی ساختمان اداره کل پزشکی قانونی، بهره برداری از ساختمان نیمه کاره امانی از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جهت استقرار پزشکی قانونی شهرستان رودبار، توسعه ساختمان پزشکی قانونی شهرستان رفسنجان، ساخت سالن تشریح شهرستان بم، حصارکشی زمین پزشکی قانونی شهرستان ریگان، بهسازی ساختمان پزشکی قانونی شهرستان کهنوج و بهسازی سالن انتظار پزشکی قانونی شهرستان سیرجان انجام شده است.

آمیان با اشاره به این مطلب که تکریم ارباب رجوع یکی از اولویت‌های کاری پزشکی قانونی استان کرمان به شمار می‌رود، تصریح کرد: ملاقات مردمی هفتگی مدیرکل پزشکی قانونی به صورت مستمر، نصب خنک کننده سالن‌های انتظار شهرستان‌های جیرفت، کهنوج، عنبرآباد و رودبارجنوب، افزایش نیمکت‌های سالن انتظار‌های سیرجان، جیرفت، عنبرآباد، شهربابک و تشکیل ۴ جلسه کارگروه توسعه مدیریت با موضوع میز خدمت نیز در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به این مطلب که رعایت ادب و ارزش‌های انسانی در برخورد با ارباب رجوع همواره مورد تاکید قراردارد، تصریح کرد: ادامه توسعه استفاده از روش‌های مکانیزه و الکترونیکی و به حداقل رساندن ضرورت حضور جهت پاسخگویی به ارباب رجوع (سامانه دیدگاه) نیز با جدیت در سال گذشته پیگیری شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان یادآور شد: برگزاری دوره آموزشی کلیات و مهارت‌های تکریم ارباب رجوع و همچنین حقوق شهروندی در نظام اداری برای کارکنان، مکاتبه و برگزاری جلسات هم اندیشی با قضات در خصوص ارجاع پرونده ها، توسعه برگزاری کمیسیون‌های پزشکی خارج از استان از طریق ویدیو کنفرانس جهت جلوگیری از تردد ارباب رجوع به استان‌های تهران، شیراز، یزد و توسعه فضای نشستن ارباب رجوع و تجهیز سالن‌های انتظار به آبسردکن، صندلی مناسب سالن انتظار و سیستم‌های تهویه مناسب شهرستان‌های سیرجان و کرمان از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار