مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: با دولت رایزنی می‌کنیم تا از محل فروش املاک مازاد بتوانیم بخشی از زیرساخت‌های ناتمام استان را به پایان برسانیم.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در کارگروه مولدسازی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری است گفت: فضا‌های اداری فاقد توجیه اقتصادی از جنبه سرانه استاندارد یا ارزش منطقه‌ای و موقعیت جغرافیایی، دارایی‌هایی که بیش از یک سال راکد یا بدون استفاده باقی مانده باشند، دارایی‌هایی که با کاربری یا بهره برداری تجاری مسکونی اقامتی و مشابه آن و دارایی‌هایی که در سامانه جامع اموال دولتی (سادا) ثبت نشده باشند و ... مشمول اموال و املاک مازاد می‌شوند.

او با بیان اینکه ارزش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی در خراسان جنوبی را ۳۴۸ میلیارد تومان برآورد شده است افزود: تاکنون ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن به فروش رسیده و کل منابع آن هم به استان برگشت داده شده است.

ذاکریان در ادامه با طرح این سوال که تا چه زمانی دولتی‌ها اموال دولت را کتمان می‌کنند؟ گفت: از آن دسته، دستگاه‌های اجرایی که اموال و املاک مازاد در اختیار دارند می‌خواهیم هرچه زودتر، خود پیش قدم شوند و دارایی‌های مازاد خود را معرفی کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: چنانچه دستگاه‌های دولتی اموال و املاک خود را معرفی نکنند از طریق سامانه کشوری این اموال شناسایی و بدون اطلاع به دستگاه مربوطه، از طریق کشور این اموال به فروش خواهند رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: در خراسان جنوبی نزدیک به ۱۰۰ ملک و اموال مازاد شناسایی شدند که برای شناسایی سایر اموال و املاک هم در تلاشیم.

عباس زاده افزود: با دولت رایزنی می‌کنیم تا از محل فروش املاک مازاد بتوانیم بخشی از زیرساخت‌های ناتمام استان را به پایان برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.