طرح مولد سازی دارایی‌های راکد دولت، همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده است تا از محل فروش املاک مازاد خود، هزینه طرح‌های نیمه تمام عمرانی را تأمین کنند.

در طرح مولد سازی دارایی‌های راکد دولت آمده است: آنچه که از عواید فروش دارایی‌های غیرمنقول دولتی به دست می‌آید باید در طرح تملک دارایی طرح‌های نیمه تمام عمرانی مصرف شود.

بیشتر دستگاه‌های دولتی هم اکنون با مشکل تأمین مالی طرح‌های عمرانی شان مواجه اند، اما همزمان املاک مازاد و راکد دارند و استفاده درست از آن نمی‌کنند.

از سال ۱۳۹۸ دستگاه‌های اجرایی مکلف بودند که املاک مازادشان را به فروش برسانند تا درآمد حاصل از آن صرف تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام شود.


بیشتر بخوانید


با همکاری نکردن دستگاه‌ها در این طرح، طرح مولد سازی دارایی‌های دولت در ۲۱ آبان امسال به تصویب هیئت دولت رسید؛ طرحی که جامع‌تر از طرح قبلی است.

۲۷ فقره املاک مجوزدار به سازمان خصوصی سازی اعلام شد

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی می‌گوید: مولد سازی دارایی‌های دولت از چند سال قبل شروع شده، اما چون نتایج مطلوبی حاصل نشد با تصویب در هیئت عالی مولد سازی دارایی‌های دولت در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت.

او افزود: بر اساس این طرح مکلف هستیم تمام اموال مازاد شناسایی شده دستگاه‌های دولتی استان را به سازمان خصوصی سازی اعلام کنیم تا فرایند مزایده آن‌ها به صورت سراسری انجام شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: فهرست املاکی که فروش نرفته بود ۲۷ مورد مجوز دار بود که به سازمان خصوصی سازی اعلام کردیم.

ذاکریان بیان کرد: به عنوان نمونه آموزش و پرورش املاک مازاد و راکد خود را برای فروش اعلام کرده و همزمان فهرست طرح‌های عمرانی نیمه تمام خود را هم اعلام کرده تا منابع حاصل از فروش املاک مازاد برای تکمیل این طرح‌ها هزینه شود.

هر چند طرح مولد سازی دارایی‌های راکد دولت وارد مرحله اجرایی شده است، اما مشاهدات خبرنگار ما نشان می‌دهد هنوز معدود دستگاه‌های اجرایی هستند که بر خلاف قانون عمل می‌کنند و فهرست املاک مازادشان را اعلام نکرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.