بسیاری از اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی در خراسان جنوبی همچنان در اختیار آن‌ها است و به فروش نرسیده است.

فروش املاک مازاد دستگاه اجرایی در خراسان جنوبی روند کندی دارد و بسیاری از این اموال هنوز به فروش نرسیده اند.

اجرای سریع‌تر طرح فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی می‌تواند به درآمد زایی برای ادارات منجر شود تا بتوانند کمی از کسری بودجه خود را جبران کنند.

از طرفی باید به این موضوع نیز توجه داشت که فروش اموال مازاد می‌بایست با دقت انجام شوند تا ضرری به منافع عمومی وارد نشود.

وجود املاک بلاتکلیف متعلق به دستگاه های مختلف

یکی از شهروندان بیرجندی با ارسال ویدئویی گفت: دانشگاه بیرجند قطعه زمینی را در بیرجند در اختیار دارد که هنوز فکری به حال آن نشده است و بلاتکلیف است.

یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: تکه زمین‌های بزرگی در شهر وجود دارند که در هرکدام از آن‌ها یک تابلو نصب شده است که و نشان دهنده مالکیت یک اداره است، اما فکری به حال زمین‌ها و اموال بلا استفاده نشده است.


بیشتر بخوانید


یکی از متولیان دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: قطعه زمینی در بیرجند متعلق به جهاد کشاورزی است که بلا استفاده مانده است و می‌بایست به فروش برسد.

او گفت: جهاد کشاورزی خواستار فروش این قطعه از زمین است و اقدامات فروش را نیز انجام داده است، اما خریداری برای زمین پیدا نشده است.

فروش ۳۱ ملک مازاد دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در این خصوص گفت: در سال ۹۹، مجوز فروش برای ۴۶ ملک از ۶۵ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی صادر شده است.

او گفت: تاکنون ۳۱ ملک از این املاک به فروش رسیده است و درآمد حاصل از آن‌ها معادل ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

ذاکریان گفت: ۱۵ ملک از املاک دارای مجوز فروش باقی مانده اند که به دلیل وجود موانع، امکان فروش آن‌ها وجود ندارد و برای سال ۱۴۰۰ نیز تعدادی مجوز صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: پرداخت نقدی و یک باره مبلغ املاک، وجود معارض، بدهی به شهرداری و وجود پرونده قضایی از جمله عوامل کند بودن روند فروش املاک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.