سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد از افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های ورزشی استان خبر داد.

زهیر حاجی‌حسینی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در نشست شورای عالی ورزش استان یزد با بیان اینکه در برنامه تحولی یزد نوین یکی از مأموریت‌های اصلی و اساسی که به ورزش و جوانان یزد واگذار شده بحث تشکیل صندوق حمایت از ورزش استان است، گفت: در این ارتباط جلسات مرتبط در دوره مدیریت قبلی برگزار و پیش‌نویس صندوق تدوین شده است.

او طولانی بودن مسیر تشکیل صندوق و مشکل بودن اخذ مجوز‌های لازم با توجه به اینکه صندوق ماهیت اقتصادی دارد را دو مشکل اساسی در این مسیر دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه مجمع خیرین ورزشی‌ساز را در سطح کشور و استان داریم، به جای صندوق همین مجمع را فعال کنیم و وجوهی که می‌خواهد در حوزه ورزش هزینه و خرج شود از طریق این مجمع انجام گیرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی‌های ورزشی استان یزد برگزار می‌شود، افزود: در این نمایشگاه برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد که از جمله در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و استعدادیابی در آن دیده شده است.

حاجی‌حسینی در ارتباط با زمان اجرای نمایشگاه توانمندی‌های ورزشی استان گفت: این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۶ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد برگزار می‌شود.

او افزود: همچنی برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری نهمین یادواره ۴۰۰ شهید استان انجام گرفته و این یادواره ۲۶ و ۲۷ مرداد برگزار می‌شود و امیدواریم که امسال بتوانیم این یادواره را در بهترین سطح ممکن برگزار کنیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود به مناسبت این یادواره، یکی از معابر یا یکی از بوستان‌های شهر توسط شهرداری به نام شهدای ورزشکار نام گذاری شود و همچنین المان شهدای ورزشکار هم توسط شهرداری تهیه و نصب شود.

حاجی‌حسینی زمان این یادواره را مصادف با ابتدای صفر دانست و گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی برای این یادواره در نظر گرفته شده که مطابق با جدول زمان‌بندی اجرا می‌شود.

او  در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با طرح پایش و ارتقای تندرستی زنان و دختران گفت: این طرح در سه مرحله معاینه پزشکی، ارزیابی ساختاری و عملکردی و شاخص‌های آمادگی جسمانی انجام می‌شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی سطح زندگی افراد، پیش‌بینی فعالیت‌های مستمر ورزشی با مربیان و متخصصان حرکات اصلاحی از جمله اقداماتی است که پس از پایش و به دست آمدن اطلاعات مورد نیاز انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم با همکاری هیئت‌های ورزشی و برخی ادارات مرتبط این طرح را انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.