متخصص پوست و زیبایی گفت: کرم ضد آفتاب بهترین محافظ پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید است.

محمدحسن ارکان متخصص پوست و زیبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان استان یزد گفت: استفاده از کرم ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را به حداقل می‌رساند و ضروری است که کرم ضد آفتاب ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از تماس با آفتاب استفاده شود. 
 
او با اشاره به اینکه کرم ضد آفتاب بهترین محافظ پوست در برابر اشعه ماوراء بنقش (uv) خورشید است افزود: یکی از مهمترین قدم ها‌ی مراقبت از پوست در تابستان استفاده از کرم ضد آفتاب است و باید اثر محافظتی گسترده تری داشته باشد که در برابر اشعه (Uv) از پوست ما محافظت کند و ضروری است که قبل از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و در طول روز هر دو تا سه ساعت تکرار شود. 
 
متخصص پوست با اشاره به عوارض عدم استفاده از ضد آفتاب گفت: نور آفتاب تاثیر عمیقی بر روی پوست دارد که می‌تواند منجر به چین وچروک وپیری زود رس، سرطان پوست و لکه‌های پوستی می‌شود و همه افراد نسبت به موقعیت شغلی شان با ید از کرم ضد آفتاب‌های متناسب با پوست خود استفاده کنند که دچار بیماری‌های دیگر مرتبط با پوست نشود.

ارکان افزود: قرار گرفتن در معرض نور ماورای بنفش حدودا ۹۰ درصد از کل علایم آسیب پوستی را تشکیل می‌دهد. 
 
او به مراقبت روزانه پوست اشاره کرد و ادامه داد: در هر شرایط استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب در تمام فصول سال بخصوص در تابستان و زمانی که در منزل هستید ضروری است. 
 
متخصص پوست با تاکید به اینکه مراقبت از پوست هرگز دیر نیست گفت: نکشیدن سیگار، استفاده از ماسک‌های طبیعی خانگی حداقل هفته‌ای یک بار، پاکسازی پوست، قرار دادن میوه و سبزی یجات در برنامه غذای واستراحت و ورزش منظم در بهبود و شادابی پوست موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.