رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای تسریع در روند توسعه و رفع محرومیت از این استان دغدغه‌مند هستند.

قدرت‌الله حمزه شلمزاری در شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این استان در حوزه راه‌های ارتباطی مشکلات ۶۰ ساله دارد و کمک برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها نیازمند عزم ملی و جدی است.

وی افزود: برای تامین آب پایدار، آموزش و پرورش و ورزش در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری اقدامات فراوانی انجام و تحول‌های قابل‌توجهی ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید


حمزه به مشکلات اشتغال و نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: هدایت و دعوت از هُلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به‌منظور انجام سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف این استان مورد توجه مسوولان مرتبط در سطح ملی و استانی قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: میانگین استقرار صنایع مادر در کشور در هر استان ۱۵ درصد بزرگ و ۸۵ درصد کوچک است، اما سهم چهارمحال و بختیاری از صنایع مادر کوچک تنها هشت درصد است.

احمد راستینه هفشجانی تاکید کرد: میانگین شرکت‌های تعاونی بزرگ در استان‌های کشور ۱۵ درصد و در چهارمحال و بختیاری پنج درصد است.

وی افزود: مراکز خدمات‌دهنده تامین اجتماعی در چهارمحال و بختیاری بسیار ضعیف است و باید زمین رایگان در اختیار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گیرد تا عملیات اجرایی مرکز درمانی تامین‌اجتماعی شهرکرد آغاز شود.

راستینه تصریح کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی تا زمان اصلاح قانون بیمه کارگری نسبت به تقسیط بیمه ساختمانی اقدام کند.

وی یادآور شد: نقش صنایع زیرمجموعه هلدینگ‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تقویت ورزش چهارمحال و بختیاری مشخص و عملیاتی شود.

راستینه افزایش منابع مالی بانک‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ضروری دانست و اظهار کرد: تامین آب آشامیدنی پایدار در شهرکرد و مناطق دیگر چهارمحال و بختیاری در قالب طرح تامین آب آشامیدنی نیمی از جمعیت استان سرعت یابد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فرصت‌های خدمت‌رسانی و عمر مدیریت بسیار کوتاه است و باید از فرصت‌های موجود بهره‌مندی مطلوب شود.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی تاکید کرد: توسعه نامتوازن و غیرعادلانه در بخش‌هایی از کشور باعث عقب‌ماندگی بسیاری مناطق مانند چهارمحال و بختیاری شده است.

وی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری هُلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهارمحال و بختیاری افزود: برای رفع محرومیت از چهره استان تلاش‌هایی شده، اما هنوز نرخ بیکاری بالا، مهاجرت زیاد و عده فراوانی از جمعیت استان زیرپوشش نهاد‌های حمایتی است.

جعفری تصریح کرد: تامین اجتماعی، بهزیستی و سایر سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع محرومیت از چهارمحال و بختیاری جدی‌تر وارد میدان شوند.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود قول‌ها و وعده‌های داده شده از سوی مسوولان دولت سیزدهم برای تسریع در روند توسعه چهارمحال و بختیاری عملیاتی و اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار