اختصاص ۶۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در ۲ سال اخیر، ۶۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی در استان اختصاص یافت.

محمدکاظم منزوی در نشست شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: برای تحقق مهار تورم برنامه‌هایی مانند استفاده از ظرفیت‌های ویژه استان در سیستم‌های آبیاری نوین، صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده از پساب در دستور کار قرار دارد.

وی، عملکرد چهارمحال و بختیاری در توسعه صادرات غیرنفتی پارسال را ۹۰ میلیون دلار بیان کرد و افزود: توسعه مراودات تجاری و بازرگانی خارجی، توسعه صادرات غیرنفتی، مدیریت مخاطرات اقتصادی، رشد تولید از طریق حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری از برنامه‌های این اقتصادی استان در امسال به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بهبود محیط کسب و کار و تسهیل فرآیند‌های صدور مجوزها، مشارکت جوامع محلی در فعالیت‌های اقتصادی، ارتقای معیشت، ارتقای درآمد، جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، تنوع‌بخشی به اشتغال روستایی، تقویت و توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری از برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مجتمع‌های دامپروری، شهرک‌ها و نواحی صنعتی در تمامی شهر‌های چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان ارشد استان به شمار می‌رود که با جدیت دنبال می‌شود.

منزوی اظهار داشت: فراهم کردن زمینه بهره‌مندی از دانش مجموعه‌های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند به روند توسعه استان کمک کند.

وی با اشاره به اختصاص ۶۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری در ۲ سال اخیر گفت: بهره‌مندی از کمک‌های فنی و اعتباری می‌تواند در ترغیب سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از این تسهیلات مؤثر باشد.

منزوی تاکید کرد: کمک مالی و نرم‌افزاری به دو سه زنجیره تولید در چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد تا بتوان زمینه تسریع در روند توسعه استان را فراهم کرد.

وی با اشاره به ابلاغ دیرهنگام تسهیلات تبصره ۱۶ به استان‌ها افزود: انتظار می‌رود زمان پرداخت این تسهیلات با هدف افزایش بهره‌مندی از این منابع افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار