ثبت کمترین نرخ بیکاری کشور با نرخ ۹.۱ درصد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس گزارش نهاد‌های رسمی در سال ۱۴۰۱، کمترین نرخ بیکاری با ۹.۱ درصد به ثبت رسید.

سید صولت مرتضوی در نشست شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مهار تورم توام با رشد تولید است و ما مامور به رشد تولید هستیم که لازمه آن سرمایه‌گذاری و رشد اشتغال است و همزمان باید تورم را مدیریت کرد.

وی افزود: سال ۱۴۰۰، مبلغ ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری صندوق‌های بازنشسته بود و دولت سیزدهم ناترازی صندوق‌ها را اصلاح کرد و با عنایت خدا از این مراحل سخت می‌گذریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: وقتی در کشوری صادرات توسعه پیدا کند و صادرات نفتی و غیرنفتی افزایش یابد، حلقه مفقوده تورم را باید در جا‌های دیگر شناسایی کرد.


بیشتر بخوانید


مرتضوی ادامه داد: تورم در ایران یک تورم القایی بوده که این یکی از مولفه‌های جنگ ترکیبی است بعضی از رسانه‌ها در تعارض با جمهوری اسلامی ایران هستند و برخی دیگر ساخته و پرداخته دشمن بوده و برای نا امید کردن مردم و ایجاد تورم القایی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: این موضوع در طول تاریخ وجود دارد، در واقع اقتصاد‌های جهانی منافع خود را بر پایه ضعف اقتصاد دیگر کشور‌ها بنا کردند که این مسئله در ایران بعد از جنگ تحمیلی شدت گرفت و در دهه ۸۰ دولتمردان انقلابی قدری بر آن فائق آمدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در اردیبهشت ۱۴۰۱ طرح حذف ارز ترجیحی نتایج خوبی داشت، اما جنگ ترکیبی آخرین تیر دشمن بود تا ملت غیور ایران را از پا درآورند. القای ناتوانی در تامین نیاز‌های مردم، ایجاد تورم القایی و انتزاعی و بی‌ثباتی در بازار از هدف‌های این جنگ بود.

مرتضوی گفت: استان چهارمحال و بختیاری، دارای ذخائر ارزشمندی است، مزیت‌های این استان مزیت‌های بالایی است، اما به دلایل مختلف این استان در بن‌بست بوده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه براساس گزارش نهاد‌های رسمی در طول تاریخ در سال ۱۴۰۱، کمترین نرخ بیکاری با ۹.۱ درصد به ثبت رسید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه لازمه موفقیت ریسک‌پذیری و وسعت نظر است، اظهار داشت: پاسخ‌های سرمایه‌گذاری‌ها باید سریع صادر شود، همه باید دست به دست هم دهند تا سرمایه‌گذاری مطلوبی در این استان شکل گیرد.
مرتضوی گفت: در برخی استان‌ها که ضرورت دارد مانند چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، کردستان و لرستان باید شرکت‌ها و هلدینگ‌های دولتی حضور پیدا کنند تا تعادل و توزان برقرار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار