عملیات ساخت مجتمع فرهنگی پژمان بختیاری در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

عملیات احداث مجتمع فرهنگی، هنری پژمان بختیاری امروز پنجشنبه اول تیرماه ۱۴۰۲ و با حضور رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در شهر دشتک آغاز شد.

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پیشکسوتان عرصه فرهنگی و همچنین گنجینه شعر و آثار هنرمندان و مفاخر استان گنجینه‌های اجتماعی هستند و نقش مهم و اساسی در تربیت نسل آینده دارند، افزود: زنده نگهداشتن و یاد خاطره مفاخر و پیشکسوتان عرصه فرهنگی و تکرم و تجلیل از آن‌ها از رسات‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در استان مفاخر فرهنگی و هنری زیادی داریم و خدمات فرهنگی مفاخر این منطقه ستودنی است، گفت: احداث یادمان برای مفاخر استان از جمله داراب افسر بختیاری و همچنین پژمان بختیاری در دستورکار قرار دارد.


بیشتر بخوانید


احمدی اظهار داشت: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی هنری داراب افسر بختیاری هم اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل این طرح امسال ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

حسین پژمان بختیاری، محقق، مترجم و شاعر (۱۳۵۳-۱۲۷۹) چهارمحال و بختیاری بود.

زادگاه و سرزمین اصلی پدری وی در دشتک استان چهارمحال و بختیاری است.

پدرش علیمردان‌خان از سرداران دوران مشروطه بود و مادرش عالم‌تاج قائم مقامی متخلص به ژاله از شاعران آن زمان بود و نسبش به خاندان میرزا ابوالقاسم قائم مقام فراهانی می‌رسد.

وی با شاعران و ادیبان بزرگ معاصر همچون ملک‌الشعرای بهار، ایرج میرزا، جلال‌الدین همایی، نیمایوشیج، رهی معیری و استاد شهریار دوستی و مراوده نزدیک داشت.

پژمان به زبان فرانسه و عربی تسلط کامل داشت و آثار بسیاری را به فارسی ترجمه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار