رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت‌: در اجرای طرح یاریگران زندگی، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق برای دیگر شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی الگو است.

امامی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در همایش یاریگران زندگی در محیط کار و تولید شهرستان بافق گفت: با شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق یک توافق نامه‌ای انجام شده تا در حوزه پیشگیری از ابتلا به اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، افراد درگیر، با استفاده از روش‌های نرم و روانشناسانه، بدون آسیب به روابط کاری و خانوادگیشان، اعتیاد را ترک کنند.

او افزود: اجرایی شدن این توافق نامه و تشکیل کانون‌های یاریگران زندگی، می‌تواند الگوی مناسبی در حوزه کارگری و صنعتی-معدنی باشد که امیدوار هستیم از نیمه دوم امسال کار عملیاتی این طرح به صورت سراسر استانی آغاز شود. 

امامی بیان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق در اجرای این طرح به صورت یک نمونه و الگو است که درصورت موفقیت این طرح به دیگر شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی تعمیم داده می‌شود. 

فلاحتی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این همایش گفت: ۲۵۰ هزار نفر بیمه شده اجباری در استان هستند که با خانواده‌هایشان حدود ۸۵-۹۰ درصد جمعیت استان را شکل می‌دهند و همین نسبت در شهرستان‌های کارگری نیز وجود دارد.

او افزود: باتوجه به اینکه موضوع منابع انسانی در واحد‌های تولید، مهمترین عامل در تولید است بنابراین توجه به سلامت جسمی و روحی آن‌ها بسیار مهم و تاثیر گذار در بهره وری واحد تولیدی است. 

فلاحتی عنوان کرد: در این زمینه تشکیل کانون یاریگران زندگی با هدف برگزاری همایش‌های آموزشی و انجام مهارت‌های نرم ویژه جامعه کار و تلاش در دستور کار است.

او تصریح کرد: با تفاهم نامه‌ای که بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت اجتماعی فراجا و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شکل گرفته است، برگزاری این دوره‌های آموزشی در تمامی واحد‌های تولیدی در استان در دستور کار است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق در این زمینه پیشگام شده است و به صورت ویژه برگزاری این دوره‌های آموزشی در این شرکت در حال انجام است.

در پایان این همایش از خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر شهرستان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.