روند کند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در کردستان

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان گفت: از میزان سهمیه ابلاغی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ فقط ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت شده که رضایت‌بخش نیست.

 کمال حسینی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان عصر امروز در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان اظهار داشت: از مجموع هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان سهمیه استان هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها‌های عامل استان ابلاغ شده که از این میزان تا پایان روز ۲۹ خرداد فقط ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

او افزود: متاسفانه سهمیه برخی از بانک‌ها به استان ابلاغ نشده و به همین جهت مکاتبه‌هایی در راستای حل این مشکل با بانک‌های کشور داشتیم و منجر به حل بخشی از مشکلات شد، اما در مجموع میزان پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ نسبت به سهم استان رضایت‌بخش نیست.

حسینی در ادامه گفت: استان کردستان به عنوان نماینده کل کشور برای بررسی و طرح موضوع چالش‌های تبصره ۱۶ انتخاب شده و انتظار داریم در فرصت باقی مانده تا پایان تیر بانک‌ها پای کار بیایند و بخشی از تسهیلات را جذب کنند.

او افزود: چالش‌هایی نیز در زمینه سامانه و ثبت درخواست وجود دارد و وجود دارد و در برخی بانک‌ها محدودیت ثبت‌نام تسهیلات دارند لذا باید این مشکلات بر طرف شود تا بتوان میزان پرداختی‌ها را نیز افزایش داد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: اشتغال راهبردی‌ترین و از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم است.

فرزاد پیشکاری با اشاره به اینکه اشتغال موضوعی گروهی و مشارکتی است، افزود: اگر یک نهاد در این زمینه کوتاهی کند، بقیه دستگاه‌ها نیز زیر سوال می‌روند.

او گفت: باید با کار گروهی و تعامل، امسال نیز مثل سال گذشته برای جذب اعتبارات تلاش کنیم و از مسئولین درخواست داریم در جذب اعتبارات نقش حداکثری خود را انجام دهند.

پیشکاری یادآور شد: متقاضیان زیادی در استان داریم که در سامانه‌های تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند و می‌طلبد بانک‌ها در زمینه پرداخت وام به آنان مانند پارسال همت کنند.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان هم گفت: در مجموع یک هزار و ۲۷ واحد صنعتی در استان کردستان وجود دارد کە از این تعداد ٦٦٦ واحد فعال و ۱۹۹ واحد نیمەفعال است و ۱٦۲ واحد آن غیرفعال است.

بختیار خلیقی حمایت از واحد‌های تولیدی و کسب و کار‌های خرد را‌ از اولویت‌های اصلی این سازمان نام برد و گفت: در سال گذشته در زمینه اشتغال، تحقق صددرصدی داشتیم و برای ۱۰هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

او تعهد اشتغال سازمان صمت استان برای سال جاری را ٦ هزار و ٨۳ نفر اعلام کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: حجم کل مبادلات مرزی استان ۵ و ۷ دهم میلیارد دلار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.