دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با اشاره به نگهداری ۹۰۰ معتاد در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمانشاه، گفت : سالانه ۲۷ هزار معتاد تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

کیوان گل آوری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با اشاره به آغاز هفته مبارزه مواد مخدر و برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته، گفت : غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، سخنرانی عمومی به ویژه در نماز جمعه پیش رو در زمینه مضرات مصرف مواد مخدر و آسیب‌های آن به جامعه، برگزاری میز خدمت، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی در مورد مراقبت‌های لازم بعد از خروج و ترک اعتیاد از جمله برنامه‌های تدوین شده است.

وی به فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۶ تاکید کرد و افزود: هم اکنون تعداد ۹۰۰ معتاد در این مراکز نگهداری می‌شوند که معتادین نگهداری شده در کمپ‌های ماده ۱۶ مختص معتادین متجاهر هستند که جمع آوری شده و افراد نگهداری شده در تبصره ماده ۱۶ اصولاً معتادانی هستند که توسط خانواده‌ها به آنجا معرفی شده و باعث ناراحتی و شکایت خانواده‌ها شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: افرادی که به عنوان معتاد و با هدف ترک اعتیاد به کمپ‌ها مراجعه می‌کنند نهایتاً تا ۶ ماه نگهداری و پس از آن مجدداً بدون داشتن شغل معین همراه با حس ترد شدگی در جامعه رها شده که همین امر سبب می‌شود این افراد مجدداً گرفتار اعتیاد شوند، اما این روند باید متوقف و به طور جدی‌تری با ارائه راهکار‌های عملی با کمک سایر دستگاه‌ها دنبال شود.

گل آوری با تاکید بر لزوم رسیدگی به حوزه درمان معتادین، عنوان کرد: حدود ۲۶ الی ۲۷ هزار معتاد به طور سالانه در استان کرمانشاه مورد مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند و از مجموع مراکز هشتگانه فعال در حوزه درمان معتادین در کشور هفت مرکز آن در استان کرمانشاه فعال هستند.

وی با بیان عملکرد‌های پیشگیرانه و مقابله محور در سال گذشته، گفت: سه تن و ۷۵۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر در استان کرمانشاه شناسایی و کشف شده و در همین راستا بیش از پنج هزار نفر از افراد فعال در حوزه پخش، توزیع، قاچاق و… دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

گل آوری ادامه داد: انهدام ۵۳ باند قاچاقچی در توزیع مواد مخدر، پلمپ ۶۵ مکان توزیع مواد و تخریب ۱۳ مکان توزیع و ساخت مواد در سال گذشته انجام گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه بیان کرد: با آغاز سال جدید در ماه فرودین و اردیبهشت نیز ۵۰۰ کیلوگرم مواد‌های مخدر مختلف کشف و ۱۱۵ نفر دستگیر شدند.

وی به تخریب بیشترین مکان‌های مواد مخدر در محله آقاجان اشاره و خاطر نشان کرد: در سال جدید به منظور جمع آوری و ساماندهی اوضاع معتادین شهر اقدام راهبردی و مناسبی آغاز شد که به واسطه آن ۱۰۰ پاتوق تخریب شد که تقریباً ۹۵ درصد آن‌ها در محله آقاجان بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.