فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی ۳۵۰۰ معتاد متجاهر در کرمانشاه خبر داد و گفت : متاسفانه بخش اعظمی از سرقت‌های خرد توسط این افراد صورت می‌گیرد.

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : موضوع سرقت و خصوصا سرقت‌های خرد یکی از موضوعاتی است که خاطر مردم را بسیار آزرده کرده و یکی از مطالبات به حق آن‌ها برخورد با این پدیده است.

وی با بیان اینکه پلیس به معنای واقعی کلمه خدمتگزار مردم است، گفت: پیگیری مطالبات آن‌ها تا حصول نتیجه و افزایش امنیت در جامعه جزو مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های پلیس است که بار‌ها قول آن‌ها را به شهروندان داده ایم.

حاجیان با بیان اینکه برخورد با پدیده سرقت به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد معتادان متجاهر در این وقوع این پدیده و خصوصا سرقت‌های خرد نقش بسزایی دارند که در همین راستا ۳۵۰۰ نفر از این افراد شناسایی و اقدامات خوبی برای ساماندهی آن‌ها انجام شده و یا در حال انجام است.

رئیس پلیس کرمانشاه با بیان اینکه هرچه سرقت خرد افزایش یابد احساس امنیت نیز در جامعه کاهش می‌یابد، گفت: با تعاملی که با دیگر دستگاه‌های مسئول داریم برخورد با معتادان متجاهر شدت یافته و جمع‌آوری آن‌ها از سطح شهر و معابر سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی یکی از مشکلات پیش رو در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر را فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم عنوان کرد و گفت: نداشتن مکان کافی برای نگهداری این افراد یکی از بزرگترین معضلاتی است که با آن مواجه هستیم.

حاجیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجازات‌های تعیین شده برای معتادان متجاهری که مرتکب سرقت شده‌اند تا چه مقدار بازدارنده است، تصریح کرد: متاسفانه یکی دیگر از مشکلات پیش رو، بازدارنده نبودن برخی احکام و مجازات‌هاست، البته باید به این موضوع هم توجه کنیم در این بین قصوری متوجه قاضی صادر کننده حکم نیست، چرا که وی نیز برابر آنچه که در قانون آمده حکمی را صادر می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: به نظر می‌رسد وقت آن فرا رسیده در برخی قوانین کیفری، تغییراتی ایجاد و مجازات‌های تعیین شده تشدید شود تا فرد سارق پس از آزادی، جرات سرقت دوباره و ارتکاب جرم را پیدا نکند، چرا که در حال حاضر شاهدیم جمعی از سارقان پس از تحمل دوران حبس و مجازات خود، مجددا به چرخه سرقت بازمی گردند.

وی از تعامل موجود میان پلیس و دستگاه قضائی نیز به خوبی یاد کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر هماهنگی بسیار خوبی میان این دو نهاد حاکمیتی در کرمانشاه برقرار است که لازم است از همکاری همه قضات و مسئولان دستگاه قضائی با همکاران خودم در مجموعه انتظامی قدردانی کنم.

 حاجیان خواستار فراهم شدن فراید اصلاح و تربیت در زندان‌های کرمانشاه شد و گفت: تحقق این مهم به اصلاح مجرمان بسیار کمک کرده و باعث می‌شود تا افراد زندانی پس از آزادی، دوباره به چرخه جرم بازنگردند.

وی با تاکید بر اینکه بازاجتماعی شدن مجرمان در دستور کار پلیس و سازمان زندان‌ها قرار دارد، گفت: حمایت و مراقبت از افراد زندانی پس از تحمل دوران حبس و محکومیت نقش بسیار موثری در سالم سازی افراد دارد و باعث می‌شود بسیاری از آن‌ها دیگر به دنبال ارتکاب جرم نروند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.