جانشین پلیس راه انتظامی استان کرمانشاه از آغاز طرح تابستانی پلیس راه از ابتدای تیر ماه امسال خبر داد.

عبدالحسین زارع جانشین پلیس راه انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به شروع سفر‌های تابستانی، گفت : در همین راستا طرح تابستانی پلیس راه از ابتدای تیر ماه امسال آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

زارع گفت: در این طرح ۸۰ گشت محسوس و ۲۰ گشت نامحسوس محور‌های استان را تحت رصد دارند.

جانشین پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۵۳ دوربین ثابت در محور‌های استان مستقر بوده و تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز را رصد می‌کنند.

وی افزود: تعدادی دوربین سیار هم توسط گشت‌های پلیس راه مورد استفاده قرار گرفته و تخلفات را رصد می‌کنند.

زارع با بیان اینکه یکی از عوامل تصادفات در سفر‌های تابستانی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است، گفت: افراد بعد از دو ساعت رانندگی باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه توقف کرده و به استراحت بپردازند.

وی با بیان اینکه نیاز است افراد برنامه سفرشان را زمانبندی کنند، افزود: برنامه زمانبندی سفر باید به گونه‌ای باشد که از تردد در طول شب خودداری شود، چرا که هم دید کافی وجود نداشته و هم مسافران به مسیر‌ها آشنا نیستند و همین امر خطر تصادف را در طول شب افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سفر‌های تابستانی عمده خودرو‌ها پُرسرنشین بوده و بصورت خانوادگی هستند، گفت: همین امر موجب می‌شود که در صورت تصادف خسارت جانی شدیدی را متحمل شویم، بنابراین می‌طلبد که رانندگان در این شرایط بیش از هر زمان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را داشته و از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز و سایر تخلفات حادثه ساز بطور جد اجتناب کنند.

جانشین پلیس راه استان کرمانشاه از تمام رانندگان خواست که پیش از سفر از سلامت کامل خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی از سایر سرنشینان خودرو‌ها خواست تا بر رانندگی رانندگان نظارت کرده و مانع انجام تخلفات حادثه ساز از سوی آن‌ها شوند، چرا که در صورت انجام این تخلفات جان تمام سرنشینان به خطر می‌افتد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.