رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: همزمان با فصل برداشت محصول از ابتدای خردادماه تاکنون۱۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته شاهرخی لرستان ۲ سال قبل در این طرح از بین ۱۵ استان کشور، چهاردهم شد، سال گذشته از ۲۱ استان در جایگاه سوم قرار گرفت و امسال نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به نحوی که طرح جهش تولید در ۳۵۰ هکتار دیمزار استان نیز اجرایی شده و افزایش محصول در هر هکتار بیش از ۲۰۰ کیلوگرم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه خرید ادوات کشاورزی در این طرح از ۷۴ دستگاه در سال قبل امسال به ۲۳۴ دستگاه افزایش یافته است بیان کرد: همچنین پنج هزار و ۳۰۰ هکتار دانه روغنی کاملینا در قالب این طرح کشت شده است در حالیکه سطح زیر کشت این محصول در کشور ۱۳ هزار هکتار می باشد.

وی گفت: سطح تحت پوشش بیمه محصولات باغی و زراعی استان نیز از ۱۵۰ هزار هکتار سال زراعی قبل به۱۸۰ هزار هکتار افزایش یافته و غرامت پرداختی بیمه به کشاورزان از ۷۰ به ۲۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
اگر دولت گندم را به قیمت واقعی از کشاورز خریداری کند،نانوایی هم به قیمت واقعی نان را به مردم دهد و کسانی که می خواهند نان یارانه ای بگیرند ما تفاوت آن از مبلغ نقدی یارانه آنها کسر گردد. آنگاه کشاورز بدون اینکه ما بگوییم، بیشتر تولید می کند، ضرر نمی کند،نان با کیفیت پخت می شود،ضایعات نان کم می شود و مردم ،کشاورز ، نانوا،همه احساس رضایت خواهند کرد.