نماینده تام الاختیار دولت چین در جاده ابریشم از همکاری با ایران برای کاوش‌های باستان‌شناسی خبر داد.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران پس از نشست با هیات چینی گفت: این هیات با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی و به سرپرستی پرفسور ونگ نماینده دولت چین در جاده ابریشم در حوزه باستان شناسی به مازندران سفر کرده است.

او با بیان اینکه جلساتی در استان با این هیات برگزار شده است، افزود: مقرر شد ایران با کشور چین در کاوش‌های حوزه باستان‌شناسی و مطالعات مشترک همکاری هایی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: زمینه برای انجام این همکاری‌ها، معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مازندران در عرصه بین المللی با امضای تفاهم نامه بین دو طرف فراهم شده است.

برزگر ابراز امیدواری کرد با هماهنگی وزارت میراث و دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه تهران به عنوان متولی این حوزه، بتوان بستر و زمینه این همکاری‌ها را هر چه سریعتر فراهم کرد.

پرفسور ونگ از دانشگاه غرب چین و نماینده تام الاختیار دولت چین در جاده ابریشم که می‌گوید برای اولین بار به ایران سفر کرده است، گفت: اگرچه مازندران دارای تاریخ وفرهنگ بسیاری طولانی است ولی در دنیا شناخته شده نیست.

او افزود: با بازدید چند روزه در مازندران به اهمیت این استان در ابعاد مختلف پی برده است و علاقه‌مند هستند با همکاری دانشگاه تهران و وزارت میراث در خصوص موضوعاتی مانند کاوش‌های باستانشناسی، حفاظت آثار تاریخی، جذب گردشگر و مواردی که مورد علاقه دو کشور است گام‌های اجرایی بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار