یونسکو به پژوهشگران جوان در حوزه مطالعات جاده ابریشم ۱۲ کمک هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

عماد طاهری جانشین رئیس دانشگاه پیام نور بردسکن و رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاهی این شهرستان گفت: سازمان آموزشی، علمی دعوت یونسکو از پژوهشگران حوزه مطالعات جاده ابریشمو فرهنگی سازمان ملل متحد معروف به یونسکو با ارسال فراخوانی از پژوهشـگران زیر ۳۵ سـال دعوت کرده است پژوهش‌هایی در ارتباط با موضوع جاده ابریشم که قبلا انجام داده اند و یا انجام خواهند داد را ارسال کنند.

او افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه‌هایی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند خواسته که دانشجویان این مطالعه پژوهشی را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه پیام نور بردسکن و رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاهی این شهرستان  ادامه داد: موضوعات پژوهشی باید در زمینه میراث مشترک و هویت‌های متکثر در امتـداد جاده ابریشم، تنوع درونی جاده ابریشم، نقش جـاده ابریشم و کارکرد آن در تقویت خلاقیت، گفتگوی بین فرهنگی و انسـجام اجتماعی، همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی در جوامع معاصر و نقش جاده ابریشم در صلح و توسعه پایدار باشد.

طاهری بیان کرد: کمک هزینه پژوهشـی جاده ابریشم سال ۲۰۲۳ با هدف تشویق پژوهشگران جوان به انجـام پژوهش‌های بیشتر در حوزه جاده ابریشم ۱۲ کمـک هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی به ۱۲ طرح برگزیده است و دانشجویان و پژوهشگران شهرستان بردسکن به راحتی می‌توانند با توجه به نزدیکی مسیر جاده ابریشم به بردسکن در این امر موفق باشند.

برچسب ها: یونسکو ، جاده ابریشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.