رییسی گفت: برای کوتاه کردن دست دلالان، به زودی تولیدات دامی عشایر در بازارچه‌هایی عرضه می‌شود تا بدون واسطه بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمان در جلسه مشترک با مدیرکل تعاون و روستایی استان و معاون امور دام جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: عشایر استان کرمان که در ده سال اخیر درگیر خشکسالی بوده اند، با از بین رفتن قسمت زیادی از مراتع و منابع آبی در این سال‌ها معیشت آن‌ها دچار مشکل شده است.

او افزود: عشایر استان کرمان با دارا بودن یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک که یک میلیون و  ۲۵۰ راس آن در سال زراعی ۱۴۰۰ _۱۴۰۱ بیمه و هویت گذاری شده و تولید سالانه ۷ هزار تن گوشت قرمز، ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تامین می کنند.

نیکزادی  با اعلام اینکه دامداری شغل اصلی عشایر و دام سرمایه زندگی آن هاست، تصریح کرد:

از این رو ایجاد شرایط مناسب برای از بین بردن واسطه‌ها در خرید و فروش دام با شرایط موجود الزامیست؛ بطوریکه از متضرر شدن دامدار جلوگیری شود.

او گفت: امور عشایری و تعاون روستایی بایستی همپای تولید کنندگان روستایی و عشایری برای حفظ منافع آن‌ها عمل کند.

در این جلسه رییسی مدیرکل تعاون و روستایی استان کرمان با تاکید بر سخنان مدیر کل امور عشایر اظهار داشت: بازارچه‌هایی برای عرضه محصولات و تولیدات روستایی و عشایری به عنوان روستا بازار در سطح استان راه اندازی شده است که ظرفیت‌ها در آینده افزایش می‌یابد و برای کوتاه کردن دست دلالان با هماهنگی بین ادارات کل و تعاونی‌های عشایری و روستایی به زودی شرایطی بوجود می‌آید که تولیدات دامی عشایر در این بازارچه‌ها عرضه شود تا عشایر بدون واسطه بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

برچسب ها: عشایر ، روستابازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار