از کتاب مجموعه شعر چتر‌ها برمیگردند به نویسندگی فرشاد نیکبخت شاعر کرمانشاهی رونمایی شد .

نویسنده کتاب چتر‌ها برمیگردند گفت : این کتاب شامل شعر‌های سپید کوتاه است که در ۶۸ صفحه و با تیراژ یکصد نسخه به چاپ رسیده است.

نیکبخت افزود: این شعر‌ها سروده‌های من طی یک سال اخیر می‌باشد و یازدهمین کتابی است که به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین مجموعه شعر من با عنوان سپیده عشق در سال ۱۳۸۱ با تیراژ ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است تصریح کرد: دومین اثر خود را هم در سال ۱۳۸۳ به نام مردی که سایه سایه پژمرده میشود را به چاپ رسانده ام.

این شاعر کرمانشاهی گفت: رویا‌های برباد رفته در سال ۱۳۸۴، مجموعه شعر گمنام بودن چه طعمی دارد در سال ۱۳۸۵وکافه سکوت از دیگر آثار من می‌باشد که تاکنون به چاپ رسیده است.

فرشاد نیکبخت با بیان اینکه تاکنون در چندین جشنواره موفق به کسب عنوان شده است یادآور شد: در نخستین جشنواره کشوری شعر در سایه آفتاب، اثر من شایسته تقدیر شناخته شد و در جشنواره کشوری رضوی هم توانستم رتبه سوم شعر را کسب کنم، اما متاسفانه لوح تقدیر، تندیس و جایزه جشنواره هیچ وقت به دست من نرسید توسط کمیته برگزار کننده.

وی در مراسم رونمایی از اثر جدید خود انجمن‌های شعر را مکان مناسبی جهت پرورش استعداد‌های جوانان و انتقال تجربیات دانست و افزود: متاسفانه شاعران سپید سُرا همواره در این انجمن‌ها در انزوا قرار دارند چرا که بیشتر از شاعرانی که دیگر قالب‌های شعر را می‌سرایند همچون غزل و یا قصیده حمایت میشود که امیدواریم با ارتقا سطح آگاهی‌ها این مشکلات روزی کمتر شود.

نیکبخت اظهار داشت: ۱۵ سال است که عضو صندوق بیمه هنرمندان و نویسندگان هستم، اما متاسفانه حدود دو سال میشود که این صندوق کوچکترین حمایتی نسبت به شاعران نداشته است

وی افزود: طبق قانون این صندوق، هر شاعری باید هر سه سال ۲ کتاب را به چاپ برساند که بیمه او قطع نشود که متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی، هزینه بالای چاپ و نشر و از سوی دیگر حمایت نکردن صندوق از هنرمندان این قانون خود به مشکلی بزرگ برای شاعران تبدیل شده است.

این شاعر کرمانشاهی تصریح کرد: در کنار هزینه‌های بالای چاپ و نشر تحقق این دستور العمل موجب میشود سطح کیفیت اشعار هم پایین بیاید و این موضوع خوشایندی نیست.

فرشاد نیکبخت افزود: شاعرانی همچون من قاعدتاً برای فروش کتاب‌های خود مشکلاتی دارند بنابراین صندوق اعتباری هنرمندان و نویسندگان باید حمایت از هنرمندان را اولویت کاری خود قرار دهد نمیشود که از یک سو همه بگویند دغدغه ارتقا سطح فرهنگ و هنر جامعه را داریم و از سوی دیگر از اشخاصی که در این حوزه فعالیت میکنند حمایتی صورت نگیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۰:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
یک دنیاسپاس اززحماتتون