مدیرعامل بنیاد گفت: تعهد ستاد اجرایی فرمان امام در پروژه نهضت ملی مسکن ساخت ۵٠ هزار مسکن است که آن را تا ١٠٠هزار مسکن افزایش می‌دهیم.

آقای محمد ترکمانه گفت: یکی از مأموریت‌های ستاد اجرایی فرمان امام حمایت از محرومان در تامین مسکن است، اما به صورت مستقیم وارد بخش مسکن نشده‌ایم. تعهد ستاد اجرایی فرمان امام در پروژه نهضت ملی مسکن ساخت ۵٠ هزار مسکن است که آن را تا ١٠٠هزار مسکن افزایش می‌دهیم.

 به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تاکنون بیش از ۴٢ هزار مسکن به محرومان و اقشار کم درآمد تحویل داده‌ایم و این روند را ادامه می دهیم. همچنین اوایل امسال ٢ هزار و ٢٠٠ واحد به مخاطب هدف و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحویل شد.

او می‌گوید: تعهد تحویل ٣ هزار و ۵٠٠ واحد مسکونی به خانوار دارای دو معلول و بیشتر را داشتیم که از این تعداد تنها ٢٢٠ واحد باقی مانده و تمام آنها به متقاضیان واجد شرایط تحویل شده‌است.

ترکمانه گفت: ماموریت مهم امسال تولید پوشاک اسلامی است، به این حوزه هم ورود کردیم و به دنبال طراحی و تولید پوشاک اسلامی جدید هستیم.

او گفت: به دلیل اینکه تولید پوشاک اسلامی کم شده‌ است وارد این حوزه شده‌ایم و تلاش می‌کنیم که قیمت پوشاک اسلامی را پایین بیاوریم و عرضه را افزایش دهیم.

ترکمانه از راه‌اندازی اولین کارخانه تولید پارچه چادر مشکی با تکنولوژی و فناوری روز دنیا خبر داد و گفت: به طور قطع با کاهش هزینه‌های تولید، قیمت محصولات از جمله چادر مشکی هم کاهش پیدا می‌کند.

او گفت: در سال گذشته تنها میزان سرمایه‌گذاری بنیاد در حوزه‌های مختلف ٨ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بوده که با احتساب سرمایه گذاری شرکا این عدد به ٢٠ هزار میلیارد تومان رسید که با این سرمایه‌گذاری به دنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم و در سال گذشته ٢٠٠ هزار شغل ایجاد شد.

ترکمانه تاکید کرد: از دیگر ماموریت ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت ایجاد امنیت غذایی است و در این حوزه ١۴۴ هزار طرح اقتصادی معرفی کرده‌ایم که ۵۴٠ هزار شغل ایجاد کرده است.

مدیر عامل بنیاد برکت با اشاره به ورود این مجموعه به منابع غذایی دریایی تاکید کرد: در حال حاضر تنها از ۵ درصد ظرفیت دریایی کشور استفاده می‌شود و از ۵ میلیون منابع غذایی موجود تنها یک میلیون و ٢٠٠ هزار میلیون برداشت می‌شود که به دنبال افزایش این سهم هستیم.

او گفت: یکی از اولویت های اصلی ما محرومیت زدایی و ایجاد زنجیره سبز و غذایی کشور است که در این حوزه برنامه ریزی جدی با همکاری تمامی بخش ها از جمله بخش اجتماع محور اشتغال زایی داریم.

ترکمانه افزود: ۳۰۰ هزار شغل فرصت شغلی را توسط بنیاد برکت در مناطق محروم اجرایی ظرف امسال اجرایی خواهیم کرد‌.

او گفت: امسال در طرح های آبزی پروری و زنجیره کشاورزی ورود جدی خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار