عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با تمهیدات لازم و برنامه ریزی اراضی مازاد را از دستگاه های مختلف اخذ کرده ایم.

آقای محمد مهدی بلوردی گفت: طبق قانون انجام مراحل آماده‌سازی اراضی در طرح نهضت ملی مسکن برعهده متقاضیان است، اما اکنون  سازمان ملی زمین و مسکن در راستای کمک به تسریع آغاز عملیات آماده‌سازی اراضی، مصوبه انجام آماده سازی در سهم اراضی مربوط به خود را ابلاغ کرده تا روند عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان‌ها سرعت بیشتری پیدا کند.

به گفته عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، از آغاز بکار دولت سیزدهم و ارائه طرح عظیم نهضت ملی مسکن تلاش کرده‌ایم از تمامی ظرفیت‌های ممکن در دولت استفاده کنیم تا هر چه سریع‌تر این طرح بزرگ به ثمر برسد.

او می‌گوید: تاکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن تامین شده و در تلاش هستیم که با همکاری تمامی دستگاه ها بتوانیم اراضی مورد نیاز برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن را تامین کنیم.

بلوردی افزود: استان هرمزگان یکی از استان های پیش قدم تامین اراضی مورد نیاز در حوزه نهضت ملی مسکن است که در حال حاضر حدود  ۱۲۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که پس از بررسی و پالایش مدارک متقاضیان تاکنون حدود ۲۵ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده است.

او ادامه داد: در فرآیند تامین زمین حدود ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی به استعداد نزدیک به ۱۲۰ هزار واحد شناسایی، تامین و فرایند کارهای شهرسازی مورد نیاز از جمله تغییر کاربری، الحاق و مطالعات تفصیلی این اراضی در دست انجام است.

این مقام مسئول گفت: تاکنون یک‌ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین به صورت قطعی الحاق شده و در حال تهیه طرح تفصیلی و شروع عملیات آماده‌سازی است.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اکنون در استان هرمزگان یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین با ۱۶ قرارداد به مبلغ ۵۶۰ میلیارد تومان آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن شروع شده است.

او گفت: با تامین اراضی در شهرهای مختلف ما شاهد توسعه افقی شهرها و اجرای طرح های ویلایی سازی در بسیاری از استان های کشور از جمله استان هرمزگان هستیم و تاکنون در بسیاری از شهرهای کشور این اقدام اجرایی شده است.

بلوردی گفت:  دفتر سرمایه گذاری و فناوری‌های نوین ساخت در سازمان ملی زمین و مسکن تاسیس شده است تا از طریق  فرآیندهای سرمایه‌گذاری در بخش زمین و مسکن را تسهیل کنیم.

او گفت: شناسایی و اخذ اراضی مازاد از دستگاه‌ها خود یکی از مهم ترین و مشکل ترین برنامه هاست که تاکنون با کمک همکاران در سازمان ملی زمین و مسکن این امر مهم را محقق کرده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار