مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تا کنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ثبت نام کرده اند که به ۲۰۰ نفر زمین واگذار شده است.

 وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: طی یک ماه اخیر در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به تحویل زمین به ۲۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن۲۰۰ نفر از جمعیت این استان زمین واگذار شده است.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از قانون‌های بسیار مهم و عملیاتی است که با توجه به تدابیری که در سطح ملی برای تسریع در اجرای این قانون شده است این موضوع در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با حساسیت بسیار ویژه در حال پیگیری و رصد است.

داعی بیان کرد: مهمترین بخش این قانون آن است که یک قطعه زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربعی و یا یک واحد مسکونی به افرادی که فرزند سوم به بعد آنان از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشند، واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن، زمین به صورت رایگان واگذار می‌شود و تنها هزینه آماده سازی آن اخذ می‌شود که این هزینه آماده سازی هم با ۲ سال تنفس و هشت سال تقسیط اخذ می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی با پیگیری‌های انجام شده تا کنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند که حدود پنج هزار و ۳۷۰ نفر تایید نهایی شدند و از این تعداد طی یک ماه اخیر به ۲۰۰ نفر زمین واگذار شده است.

داعی تاکید کرد: "همچنین در تلاشیم با برنامه ریزی‌های انجام شده میزان واگذاری زمین‌ها را طی ۲ ماه آینده به عدد هزار و ۵۰۰ برسانیم". در این راستا در نظر داریم که در مقاطع سه ماهه و یا ۲ ماه نیمه، واگذاری‌ها را به صورت هزار و ۵۰۰ تایی انجام دهیم و امیدواریم با این اقدام تا پایان سال در واگذاری‌ها به روز شویم بنابراین تلاش می‌کنیم به کسانی که در این طرح ثبت نام کرده و واجد شرایط و تایید شده اند حداکثر ظرف ۲ هفته زمین تحویل داده شود.

استان خراسان رضوی با سهم ۱۰ درصدی از چهار میلیون واحدی که دولت سیزدهم در قالب نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال احداث می‌کند، باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ایجاد کند، تاکنون زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در ۵۰ تا ۶۰ شهر استان به روش‌های مختلف از جمله الحاق یا تغییر کاربری تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
من بچه چهارمم ۲ساله داره میشه هنوز خبری نشده .این درسته واقعا ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام من فرزند چهارمم مهرماه بدنیا اومده قبل از عید رفتم گفتن برج 1تحویل میدین تورو خدا زودتر ما مستاجریم خونه پیدا کردن خیلی سخته .زودتر بهمون بدین تا بتونیم یه خونه کوچیک هم که شده درست کنیم ممنون اگه پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
سلام.گناه نکردیم بچه سوم آوردیم 200مترزمین میخواین بدین بچم 1ساله شد خبری نشد.توروقرآن به هرکی که میپرستین به فکرماهم باشین