معاون رییس جمهور در رشت گفت: بودجه‌ی یک درصد فرهنگی دستگاه‌ها، باید بر اساس اولویت‌های بومی و منطقه ای در استان‌ها تخصیص یابد.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز در سی و دومین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان در رشت گفت: آمار‌ها در گیلان نشان می‌دهد که پارسال بیش از ۳۶ میلیارد تومان در قالب بودجه‌ی یک درصد فرهنگی دستگاه‌ها به این استان تعلق یافته که روند هزینه کرد آن باید بر اساس اولویت‌های بومی و منطقه ایی باشد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی همچنین با اشاره به برنامه‌های بنیاد مبنی بر ارزیابی شاخص بندی برنامه‌ها و اجرای آن در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: در همین راستا اجرایی شدن مصوبات استانی بر تعداد مصوبات برتری دارد و مجموع فعالیت‌ها باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ختم شود.

وی این فرهنگ ارزشمند را شالوده و اساس مکتب انقلاب برای نیل به جامعه‌ی مهدوی و تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: خدمت بی منت به خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر از الزاماتی ست که از ارزش‌های ناب انقلاب محافظت می‌کند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در همین رابطه، حیات انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران را متصل به یکدیگر دانست و با استناد به منویات رهبرمعظم انقلاب افزود: دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و عیادت از جانبازان ایثارگر باید از برنامه‌های مستمر مدیران و دست اندرکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی گیلان به عنوان طلایه دار ولایت پذیری و دین داری در بستر استقبال از مکتب اصیل تشیع، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه‌های سرنوشت ساز تاریخ این مرز و بوم، همواره تجلی داشته و ۸ سال دفاع مقدس، نقطه‌ی عطفی از تجلی این فرهنگ در بستر تقدیم بیش از ۸ هزار شهید والامقام به شمار می‌آید.

دکتر اسدالله عباسی همچنین به برخی از برنامه‌های فرهنگی در دست اقدام استان مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: تلاش مجدانه برای برگزاری دومین کنگره‌ی ملی سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان در سال آینده و همچنین اجرا و تکمیل مرحله به مرحله‌ی مرکز فرهنگی و باغ موزه‌ی دفاع مقدس گیلان در رشت تنها نمونه‌های بارزی از تلاش‌های به عمل آمده برای پاسداشت سیره‌ی شهدا و قدردانی از مجاهدت‌های ایثارگران این دیار است.

دکتر محمدرضا احمدی رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست بر لزوم پاسداشت سیره و مرام شهدا در بستر حفظ نام و یاد آنان تاکید کرد و توجه به انتظارات خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر و تلاش برای حفظ و احیاء نام و یاد شهدا در دیار ولایتمدار گیلان را خواستار شد.

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان گیلان ارایه کرد و ساخت مستند‌های فاخر تلویزیونی از زندگینامه و بخشی از زندگی مبارزاتی شهدای شاخص استان را از اقدامات تکلیفی در راستای احیاء سیره‌ی شهدا عنوان کرد.

در ادامه‌ی این نشست سید علی آقازاده از نمایندگان رشت و خمام، رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده شهرستان رودبار و خلیل بهروزی فر نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی هر یک در سخنانی اولویت‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گیلان را بر شمرده و بر لزوم توجه به سیره‌ی جامعه‌ی ایثارگری و آثار برجای مانده از مکتب شهدا تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.