صندوق کودکان سازمان ملل در گزارشی گفت که تا پایان سال گذشته بیش از ۴۳ میلیون کودک در جهان آواره شده اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد که تعداد کودکان آواره در سراسر جهان در پایان سال گذشته به ۴۳.۳ میلیون نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در گزارش یونیسف آمده است: بیش از یک دهه است که تعداد کودکانی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند با سرعت نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است و ظرفیت جهانی ما برای واکنش همچنان تحت فشار جدی است. 

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف نیز ضمن این گزارش افزود: این افزایش در راستای افزایش مداوم درگیری ها، بحران‌ها و بلایای آب و هوایی در سراسر جهان است.

این گزارش که سالانه منتشر می‌شود، اشاره می‌کند که اکثر کودکان آواره تمام دوران کودکی خود را در بی سامانی گذرانده اند و تعداد کودکانی که به زور از خانه‌های خود آواره شده اند در دهه گذشته دو برابر شده است.

جنگ در اوکراین ۲ میلیون کودک را به اجبار آواره کرد و ۱ میلیون نفر نیز در داخل این کشور مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

در این گزارش آمده است که از ۴۳.۳ میلیون کودکی که تا پایان سال ۲۰۲۲ به اجبار آواره شده اند، تقریبا ۶۰ درصد (۲۵.۸ میلیون) در داخل کشور‌ها به دلیل درگیری و خشونت آواره شده اند.

تعداد پناهجویان و کودکان پناهجو به رکورد جدید ۱۷.۵ میلیون نفر رسیده که این تعداد شامل آوارگان جدید در سال ۲۰۲۳ از جمله درگیری‌های سودان نمی‌شود.

در این گزارش آمده است که تاکنون ۹۴۰۰۰۰ کودک به دلیل درگیری در سودان آواره شده اند؛ همچنین این گزارش می‌نویسد که رویداد‌های شدید جوی نیز میلیون‌ها کودک را در اقصی نقاط جهان آواره کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار