با مهیا شدن شرایط برگزاری کنسرت گروهی از سودجویان تلاش می‌کنند تا از این فرصت به نفع خود استفاده کنند.

با نزدیک شدن به فصل تابستان شرایط برای برگزاری کنسرت‌های خوانندگان در سراسر کشور مهیا می‌شود، اما در این میان برخی تلاش کرده اند تا از این فرصت سودجویی کرده و از آن بی بهره نمانند.

موضوعی که فضای حوزه موسیقی را سیاه کرده و موجب رنجش مخاطبان موسیقی شده است این است که هنگام خرید بلیط کنسرت حتی در همان ساعات اولیه با عبارت سولداوت مواجه می‌شوند، این در حالی است که همان بلیت‌های تمام شده در فضای مجازی با قیمت‌های گزاف و چندین برابر شده در حال فروش است.

روندی که پیش از این نیز در کنسرت‌های مهم تهران مشاهده شده بود و شرایطی را فراهم ساخته بود که طرفداران خوانندگان را مجبور به خرید بلیط از بازار سیاه کرده بود.

علیرضا قربانی از جمله خوانندگانی است که تمامی بلیت‌های چهار روز اول کنسرتش پس از گذشت کمتر از دو ساعت از آغاز بلیت‌فروشی در حالی خریداری شد که تعدادی از این بلیت‌ها وارد جریان فروش دربازار سیاه به قیمت‌های نامتعارف شده‌اند.

قیمت بلیط اجرا‌های زنده قربانی در بازار سیاه و سامانه‌های رسمی و دارای مجوز خرید و فروش کالا برای دو نفر حتی به قیمت ۴ میلیون تومان هم رسیده است!

این قیمت در حالی است که سقف قیمت فروش بلیت‌های این کنسرت در سامانه رسمی ۶۹۰ هزار تومان است.

البته فروش بلیط در بازار سیاه برای خوانندگان پرطرفدار در همه دنیا، یک امر جاری به نظر می‌رسد، اما با توجه به شرایط اقتصادی که کشور ما در آن قرار دارد بهتر است نهاد‌های قانونی ناظر با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزارکنندگان کنسرت‌ها، می‌توانند فضای قانون‌مندتری را برای بهره‌مندی حداکثری مخاطبان از این قبیل برنامه‌ها فراهم آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
کنسرت رفتن هیچ معنی نمیده جز اتلاف وقت و کار بیهوده و اسراف پول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
الکی تبلیغ نکنید کسی کنسرت نمیره مگر اونهایی که بلیط رایگان بهشون میدید.
آخرین اخبار