دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: قاچاقچیان در چند سال اخیر به مسیر‌های دریایی هم ورود کرده اند و این مساله، بنادر پاکستان و ایران را درگیر کرده است که باید ۲ کشور در حوزه دریایی همکاری و تعامل موثر داشته باشند.

اسکندر مومنی روز سه شنبه در نشست با وزیر کنترل موادمخدر پاکستان، اظهار داشت: منشا تولید مواد مخدر، افغانستان است و میزان تولید این مواد پس از حضور آمریکایی‌ها در این کشور به بیش از ۵۰ برابر رسیده است.

به گفته او، در ٢ سال اخیر با وجود تغییر حاکمیت در افغانستان و همچنین وعده‌های هیات حاکمه جدید، باز هم روند افزایشی تولید مواد مخدر را شاهد هستیم.

وی افزود: روابط ایران و پاکستان ریشه در تاریخ دارد و ۲ کشور از لحاظ فرهنگی و دینی دارای اشتراکات فراوانی هستند و همواره روابط خوبی داشته اند.

مومنی اظهار امیدواری کرد که سفر هیات پاکستانی، به تعمیق روابط ۲کشور و همکاری و همراهی بیشتر در راستای مبارزه با مواد مخدر منجر شود، زیرا به گفته او، دیدگاه‌های دو کشور در مجامع بین المللی در زمینه مبارزه با مواد مخدر به هم نزدیک است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در اجلاس وین شاهد طرح دیدگاه‌هایی برای جرم زدایی برخی از انواع مواد مخدر بودیم، اما ایران و پاکستان بر این باور بودند که این اقدام از شان انسانیت به دور است.

در سال‌های اخیر شاهد افزایش ورود مواد اولیه تولید انواع مخدر صنعتی در افغانستان هستیم و ایران و پاکستان راهی به عنوان همسایگان این کشور، راهی غیر از همکاری به ویژه در حوزه‌های درمان و پیشگیری ندارند.

شاه زین بوگتی وزیر کنترل مواد مخدر پاکستان صبح امروز به منظور شرکت در نشست ابتکار سه جانبه ایران، پاکستان و سازمان ملل وارد تهران شد.

علاوه بر نشست با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، بازدید از مرکز نگهداری کهریزک و مرکز مطالعات اعتیاد از دیگر برنامه‌های این مقام عالی رتبه پاکستانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار