مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه گفت: یکی از ارکان مهم خدمات سلامت، ارائه خدمت مناسب به مادران در دوران بارداری، زایمان و پس از آن است.

کامران راسخ گفت: یکی از دغدغه‌های مهم معاونت درمان دانشگاه، ارتقای شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان بوده که یکی از راهکاری ارتقای آن، کاهش زایمان به روش سزارین است.

او با قدردانی از خدمات و تلاش‌های کارکنان مرکز آموزشی درمانی حافظ، یادآور شد: در دو ماهه نخست امسال در درمانگاه‌های اعصاب و روان، جراحی عمومی، داخلی، زنان و زایمان، طب فیزیکی و توانبخشی و درمانگاه فوق تخصصی نوزادان این مرکز، بیش از ۴ هزار بیمار از سوی اساتید و پزشکان ویزیت شده اند.

راسخ ادامه داد: برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بررسی شاخص‌های سلامت نوزادان در زمینه حفظ و ارتقای سلامت و پیشگیری از عوارض موثر بر کیفیت زندگی نوزادان، کمیته دانشگاهی ارتقای سلامت نوزادان با حضور رئیس دانشگاه و سایر اعضای کمیته به طور مستمر و منظم در حال برگزاری است.

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نظارت بر کاهش مرگ و میر نوزادان، برنامه‌ریزی و کمک به اجرای برنامه‌ها برای ارتقای سلامت آن‌ها از اهداف این کمیته دانشگاهی به شمار می‌رود.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه با تاکید بر ضرورت درمان متمرکز بیماران به ویژه نوزادان و کودکان، گفت: با توسعه بخش‌های لازم در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، می‌توان به درمان متمرکز بیماران دست یافت و به درمان بیماران به ویژه نوزادان و کودکان سرعت بخشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار