در یکصد و هجدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با استعفای غلامعلی ترابی به جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، غلامحسن اسکندری به عنوان عضو جدید شورا معرفی شد.

یکصد و هجدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با معرفی عضو جدید شورا برگزار شد و غلامحسن اسکندری در صحن شورا در حضور نماینده فرمانداری شهرستان شیراز با ادای سوگند، به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

این عضو جدید شورای اسلامی شهر شیراز در هنگام قرائت سوگند نامه خود گفت: همه ما معتقدیم شهر برای مردم شهر و از آن آنهاست و هدف از همه این اقدامات و فعالیت‌ها، باید ارتقاء کیفیت زندگی مادی و معنوی شهروندان باشد و این امر جهت‌گیری کلی و اساسی است.

غلامحسن اسکندری عنوان کرد: در سایه این جهت گیری اصلی، سایر پاسخ‌ها که در تعارض بین پروژه‌های خرد یا کلان مقیاس، عمرانی یا فرهنگی اجتماعی، دوستدار محیط زیست یا جاذب سرمایه مطرح می‌شود فاقد اعتبار است. دوگانه‌های جعلی و غیراصیل، در نبود تصویر روشنی از هدف، آینده و آرمان‌شهر، اذهان را به خود مشغول می‌کند و مدیریت شهری را از ماموریت اصلی خود دور می‌کند. 

او با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که روزانه مردم شهر با آن مواجه‌اند اعم از اداره گران شهر، ترافیک کلافه کننده، آلودگی بصری، تعرض به حریم خصوصی افراد، سلب آرامش روانی مردم شهر و مواردی از این دست، به دلیل بی‌توجهی به ضوابط شهری و تضعیف منافع عمومی در تعارض با منفعت جویی شخصی یا سازمان‌یافته است، افزود: نتیجه این موضوعات بی‌توجهی به رویکرد‌های انسانی اجتماعی در شهرسازی است و این مهم و اصلاح جهت‌گیری‌های اصلی در شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری می‌تواند مهمترین اقدام شورا در حل مهمترین مسأله شهر شیراز باشد.

اسکندری همچنین وجهه همت خود را در کنار دیگر اعضای شورای شهر شیراز در شورای ششم بر مصروف تداوم رویکرد مردمگرایی تآکید کرد. 
این عضو شورا تعامل سازنده در عین پافشاری بر اصول اعتقادی و در راس آن تعلق شهر به مردم را از راهبرد‌های اصلی خود برشمرد. 

گلایه عضو شورا از تخصیص مبالغ ناچیز به مرمت بنا‌های تاریخی 

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در سخنانی پیرامون حوزه مدیریت شهری اظهار داشت: هنر مدیریت شهری در آن است که شهر را برای همگان طراحی و متناسب با سلایق مختلف، آنرا برای زندگی جمعی بسازد. از سوی دیگر هنر شهروندان در آن است که احساس شهر ما خانه ماست را در روش و منش خود نهادینه کرده؛ چرا که تعلق خاطر مردم به شهر عامل حفظ و نگهداری و ارتقاء همکاری متقابل در مطالبات و توقعات همه شهروندان خواهد بود.

او گفت: درگذشته جمعیت شهر ۳۰ درصد شهر نشین و ۷۰ درصد روستا نشین بود و متأسفانه به علت تمرکز و تجمع تمام امکانات آموزشی، درمانی، معیشتی، تفریحی، فرصت‌های شغلی و حتی امنیتی در مرکز شهر، عامل بهم ریخته شدن شهر شد و مشکلات زیادی را برای شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد کرد. 

هاجری همچنین به موضوع آزار و اذیت بعضی موتور سیکلت سواران به مردم در سطح شهر و جلو دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این راستا باید هزینه تخلف و مزاحمت‌ها را بالا برد و برخورد‌های ایجابی مقدم بر سلبی باشد و باید فضایی ایجاد شود تا مردم از تردد نمایشی موتور سواران متخلف و آزارگر، احساس آرامش کنند. 

او همچنین تائید کرد: نیاز است تا نوسازی خیابان‌های کریم خان زند و لطفعلی خان زند انجام شود و طراحی فاخر و بلند مدت برای این دو خیابان در نظر گرفته شود تا معماری اسلامی – ایرانی بعنوان نماد با بسته‌های تشویقی بعنوان خیابان‌های الگو مد نظر باشد. 

هاجری با اشاره به اینکه شورای عالی شهر سازی و کمیسیون ماده ۵ همچون تهران باید به سمت نوسازی گام بردارد، افزود: شورا و شهرداری می‌تواند با همت بلند و آینده نگری مناسب برای شهر در این عرصه پیش رو باشد. 

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه بر هیات امنایی اداره شدن دو آرامگاه سعدیه و حافظیه تاکید و عنوان کرد: به گفته وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در سال گذشته تعداد ۱۹ آثار تاریخی مرمت شد که از این تعداد ۱۷۲ اثر با بودجه دولتی بوده است که استان‌های کرمان، گلستان و تهران رکورد دار احیای بنا‌های تاریخی بوده و استان فارس در این حوزه عقب ماند و در حالیکه ۱۵ اثر در طرح مرمت قرار داشت، از بودجه‌های دولتی کمتر مورد توجه قرار گرفت. 

هاجری افزود: با مبالغ ناچیز نمی‌توان حتی آرامگاه سعدی و حافظ را مرمت و بازسازی کرد؛ لذا مدیران ارشد و مجمع نمایندگان بایستی در سطح ملی رایزنی کرده تا دو آرامگاه سعدیه و حافظیه هیأت امنایی اداره شود و درآمد‌های اندک این دو مکان به جای واریز به خزانه کل و بازگشت قطره چکانی، کل درآمد‌ها صرف بازسازی گام به گام شود. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: درحال حاضر شهرداری شیراز میلیارد‌ها تومان صرف فضای سبز این دو آرامگاه کرده و از درآمد غرفه‌های ایجاد شده در این دو آرامگاه بی بهره بوده و لازم است با تفاهم نامه بصورت تهاتر کاری اساسی وزیربنایی صورت گیرد.

هاجری همچنین در پایان به افتتاح فاز اول بوستان جنگلی ۱۱۰۰ هکتاری جبل النور در محل دروازه قرآن در تابستان امسال توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: کلنگ آکواریوم بزرگ و شهر بازی شیراز و تله کابین جبل دراک با مشارکت شرکت‌های ترکیه‌ای و سوئدی زده شد. همچنین با تفاهم شهرداری و بانک شهر خریداری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس انجام شود و میتوان گفت افق آینده مدیریت شهری شیراز، امیدوار کننده است که همدلی و همراهی، همفکری و همگامی شورا و شهرداری در عمران و آبادی همه جانبه شهری در دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری را بدنبال خواهد داشت. 

در یکصد و هجدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص پرداخت مبلغ ۰۰۰‏/۰۰۰‏/۰۰۰‏/۴۵۰ ریال جهت عملیات عمرانی مبنی بر احداث موکب احمدابن موسی (ع) در استان خوزستان (در مرز شلمچه) با حضور ۱۱ نفر از اعضای شورا بررسی شد و ضمن تصویب دوفوریت لایحه مذکور به شهرداری شیراز اجازه داده شد در زمینی به مساحت ۱۱۰۰۰ متر مربع در این خصوص هزینه لازم صورت گیرد. 

مساعدت برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس محروم شیراز از سوی شهرداری شیراز به مبلغ ده میلیارد ریال از دیگر مصوبات این جلسه بود و براساس تبصره این لایحه شهرداری شیراز مکلف شد گزارش هزینه کرد مبلغ مذکور را از آموزش و پرورش استان فارس اخذ و به شورا ارائه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار