رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از حمایت مسئولین به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و شهردار اردبیل از توسعه فعالیت‌های درمان ناباروری و درمان سرطان جهاد دانشگاهی خبر داد.

مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به این‌که راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز از گام‌های مهم جهاددانشگاهی در راستای سیاست‌های کلی جمعیت بوده است، اظهار کرد: این مرکز در راستای تحقق سیاست‌های جمعیتی کشور در زمینه افزایش جمعیت و ابعاد مختلف جمعیت از جمله فرزندآوری و درمان ناباروری و نازایی فعالیت و نقش موثری دارد.

وی افزود: جهاددانشگاهی با توجه به نیازسنجی دقیق با ایجاد مرکز درمان ناباروری قفقاز، بخشی از دانش فنی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی که یک قطب تحقیقاتی و فناوری در تراز بین‌المللی و پیشگام در توسعه علم، فناوری و نوآوری در علوم زیستی است، را در استان اردبیل بومی‌سازی کرد و توانست به ارتقای علمی و درمانی استان کمک شایانی کند.

اوچی اردبیلی بیان کرد: مرکز درمان ناباروری قفقاز دارای بخش‌های تشخیصی و درمانی مانند کلینیک زنان و زایمان و نازایی، کلینیک مردان، آزمایشگاه تشخیص طبی مجهز به بخش‌های هورمون شناسی، هماتولوژی، آندرولوژی، بیوشیمی، ایمونولوژی و سرولوژی و میکروب‌شناسی، آزمایشگاه ژنتیک پزشکی و جنین شناسی (ART)، بخش جراحی محدود و سرپایی، مشاوره مامایی، مشاوره ژنتیک، مشاوره روانشناسی، مشاوره تغذیه و دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان است.

او اظهار کرد: در سال‌های اخیر در راستای به‌روزرسانی تجهیزات مرکز درمان قفقاز بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه انجام شده و دستگاه‌های جدیدی از جمله انکوباتور ۲ CO دار، مانیتورینگ قلبی، میکرواینجکشن، الکتروشوک، تانک ازت و... جهت ارائه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان به این مرکز اضافه شده است.

او در ارتباط با توسعه فعالیت‌های این مرکز گفت: این نهاد به عنوان نهادی فعال در حوزه سلامت باروری به دنبال ارتقای کیفیت و کمیت خدمات درمانی در این مرکز است تا بتواند با بالابردن میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان بویژه در تحقق توسعه گردشگری سلامت استان گام بردارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به مرز مشترک استان با جمهوری آذربایجان و حوزه CIS، توسعه گردشگری سلامت را در استان ضروری خواند و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در راستای توسعه فعالیت‌های خود در زمینه سلامت باروری و درمان سرطان و رفع نیاز‌های استان و همچنین توسعه گردشگری سلامت در این زمینه در حال احداث مجتمع بیمارستانی در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۷۵ مترمربع با ۳ هزار متر مربع زیر بنا در ۴ طبقه در شهرک نیایش اردبیل است.

اوچی اردبیلی بیان کرد: از حمایت‌های آیت‌الله دکتر سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و آقای محمود صفری، شهردار اردبیل و شورای اسلامی شهر که در تسهیل صدور مجوز و پروانه ساخت مجتمع سلامت جهاددانشگاهی و توسعه فعالیت‌های درمان ناباروری و درمان سرطان در استان اردبیل نهایت همکاری را داشته‌اند تشکر میکنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.