مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ۹۲ طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان در حال اجراست.

حسن محمدی ادیب امروز در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان خلخال گفت: در حالی‌که برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری بخش خصوصی حداقل به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی نیاز داریم، امسال فقط ۴۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان اردبیل می گوید: طرح جامع گردشگری استان اردبیل از سوی جهاد دانشگاهی استان در حال مطالعه است و در این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ نقطه گردشگری شناسایی شده که با نهایی شدن طرح ، زمینه سرمایه‌گذاری در آن نقاط فراهم خواهد شد.

به گفته او، از ۳۴۵ میلیارد ریال اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این استان فقط ۴۵ میلیارد ریال محقق شده که ۲۰ میلیارد ریال آن صرف پروژه‌های زیرساخت گردشگری شهرستان خلخال شده است.

محمدی ادیب با اشاره به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ میلادی از پیش‌بینی اجرای جشنواره‌ها در مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق نمونه گردشگری شهرستان خلخال در طول سال خبر داد.

او می گوید: برگزاری جشنواره برداشت گندم ،برداشت انار و جشنواره‌های مشابه که به پیشنهاد شهرستان خلخال و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اجرا خواهد شد، این منطقه را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل خواهد کرد.

محمدی ادیب همچنین از بازبینی طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو خبر داد و گفت: بازبینی این طرح جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی اردبیل بوده که پس از تایید نهایی در شورای فنی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی قابلیت اجرا خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.