براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، آذربایجان غربی رتبه دوم کشوری در واگذاری انفرادی و گروهی زمین در طرح نهضت ملی مسکن را کسب کرد.

در جلسه شورای عالی مسکن کشور که به ریاست رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، آذربایجان غربی حائز رتبه دوم کشوری در واگذاری انفرادی و گروهی زمین در طرح نهضت ملی مسکن شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این ارتباط به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به تعداد ۱۹ هزار و ۵۳۵ واحد زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط به صورت انفرادی و گروهی واگذار کرده است.

سید محسن حمزه لو ادامه داد: در استان آذربایجان غربی در واگذاری گروهی زمین به تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۱ واحد زمین و در بخش انفرادی یک‌هزار و ۷۳۴ واحد به متقاضیان واگذار شده است.

به گفته وی در این جلسه رئیس جمهور وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد با همکاری شورای پول و اعتبار، راهکار‌های قانونی کاهش سود وام‌های بانکی در حوزه مسکن، به ویژه مسکن حمایتی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور در این نشست با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیاز جامعه الزام قانونی و از اهم برنامه دولت مردمی است کمک به تحقق این برنامه را وظیفه همه بخش‌های اقتصادی عنوان کرد و بر لزوم بهره گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری و توان بخش خصوصی برای سرمایه گزاری توسط شرکت‌های توسعه‌ای و انبوه‌سازان و همچنین ارائه سازو کار‌های قانونی لازم برای افزایش ظرفیت ساخت و ساز‌های مسکن تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.