مدیر شرکت غله مهاباد گفت: به ازای هر ۷۵۰ نفر در این شهرستان یک نانوایی فعال موجود بوده که این میزان حدود ۲ برابر میانگین استاندار پیش بینی شده در سطح کشور است.

خدر مازوجی مدیر شرکت غله مهاباد گفت: هم اکنون ماهانه ۲ هزار و ۲۲۰ تن آرد یارانه‌ای یک و ۲ در بین ۳۳۲ نانوایی این شهرستان توزیع می‌شود که نیاز شهرستان را به صورت کامل تامین می‌کند.

وی ادامه داد: از نیمه دوم اسفندماه گذشته میزان سهمیه آرد نانوایی‌ها براساس عملکرد دستگاه‌های کارتخوان تعیین شده که موجب شده سهمیه ۱۲۶ نانوایی کسر شود که با تخصیص آرد ترمیمی بخشی از آن جبران شده است.

مدیر شرکت غله مهاباد افزود: طی چند ماه گذشته با بهبود شرایط استفاده از کارتخوان و دستورالعمل‌های آن کسری آرد نانوایی ماه به ماه کمتر شده و این مقدار برای ماه آینده انتظار داریم به حداقل خود نیز برسد.

مازوجی با ذکر این نکات که بر اساس تعریفی که وزارت اقتصاد و دارایی در سامانه هوشمند سازی آرد و نان انجام داده است، تراکنش کارتخوان‌ها مبنای ثبت و ضبط عملکرد نانوایی‌ها است، گفت: خبازان بدانند عدم پخت نان، عرضه خارج از مقررات، بی توجهی به زمان پخت و تراکنش‌های نامتعارف قابل پیگیری، رصد و پایش است.

وی با بیان اینکه اداره غله نقشی در تعیین سهیمه آرد به نانوایی‌ها ندارد، تاکید کرد: مبنای تعیین سهمیه آرد در عملکرد دستگاه‌های کارخوان، رعایت زمان پخت نان و تراکنش کارتخوان‌ها است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.