مسوول نظارت هوشمند بر نانوایی‌های جهاد کشاورزی قزوین گفت:تاکنون ۸۲۴ نانوایی بدون تخلف در استان مشمول دریافت افزایش سهمیه آرد شدند .

آزیتا اسدی مسوول نظارت هوشمند بر نانوایی‌های جهاد کشاورزی قزوین گفت: همزمان با اصلاح هدفمندی یارانه ها، طرح هوشمندسازی یارانه نان نیز خرداد ماه امسال کلید خورد و قزوین پس از زنجان با نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی دومین استانی بود که این کار در آن رسما اجرایی شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح سامانه‌ای با عنوان "نانینو" طراحی شد، اظهار کرد: در ابتدا گزارش‌ها را از این سامانه دریافت و آمار آنرا تحلیل می‌کردیم و تخلفات نانوایی‌ها نیز به چهار دسته که شامل ساعات کاری غیرمتعارف از ۱۲ شب تا ۴ صبح، تراکنش با کارت‌های بانکی تکراری، تراکنش به میزان بیش از فروش انجام شده و همچنین تراکنش‌های کم تقسیم شدند.

اسدی اظهار کرد: با توجه به نوع تخلفات به نانوایان پیامک و هشدار می‌دادیم تا نانوایان به تخلف خود پی برده و رویه خود را اصلاح کنند.

وی همچنین گفت: براساس نمودار‌های تحلیلی کاهش تخلفات نانوایی‌ها پس از اجرای طرح هوشمندسازی یارانه مشهود بوده و این رویه با تصمیم مبنی بر کاهش سهمیه آرد یارانه‌ای نانوایی‌های متخلف و افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های بدون تخلف تقویت شده است.

مسوول نظارت هوشمند بر نانوایی‌های جهاد کشاورزی قزوین گفت: در فاز بعدی هوشمندسازی یارانه نان، سامانه نانینو خود اقدام به تشخیص تخلفات نانوایی‌ها می‌کند و بر این اساس سهمیه نانوایان متخلف کسر می‌شود و همچنین نانوایی‌هایی که تخلف نداشته باشند ۱۰ درصد به سهمیه آرد هر دوره آن‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۲۴ نانوایی در استان قزوین که تخلفی نداشتند مشمول دریافت افزایش سهمیه آرد شدند و همچنین سهمیه آرد ۶۲۰ نانوایی متخلف نیز کاهش یافته است.

اسدی در رابطه با کیفیت نان و گلایه‌های شهروندان در این رابطه نیز گفت: در این رابطه تدابیری اندشیده شده است و در همین راستا به زودی امکان نظرسنجی مردمی در سامانه ۱۲۴ در رابطه با عملکرد نانوایان قزوین فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ درصد میزان فروش روزانه نانوایی‌ها در پایان هر روز کاری در قالب یارانه دولت برای جبران هزینه‌های نانوایی‌ها به حساب آنان واریز می‌شود که این میزان تا ۴۵ درصد قابل افزایش است، اظهار کرد: نظرسنجی‌های مردمی در رابطه با کیفیت پخت نان در افزایش میزان یارانه و همچنین سهمیه آرد نانوایی‌ها دخالت داده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.