رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به علت مسدود شدن مسیر‌های نانوایی‌های روستایی و عشایر، مردم صمصامی، بازفت و کوهرنگ درخواست سهمیه آرد فوق‌العاده دارند.

حسین برزگر اظهار داشت: در بارش‌های اخیر چالش‌های بسیاری در چهارمحال و بختیاری داشتیم، اما استمرار زنجیره خدمات پابرجا بود و مشکلی در خدمات‌رسانی به بخش‌های مختلف استان نداشتیم.

وی افزود: دو هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی و نیمه‌صنعتی شامل شیلات، مرغداری، دامداری و گلخانه در سطح استان مشغول فعالیت هستند که در بخش‌های تامین نهاده، برق، آب، گاز و... مشکلی نداشتیم، اما در برخی مراکز که میزان بارش زیاد بود شاهد سیل بودیم که مشکلاتی را به همراه داشت.

برزگر اضافه کرد: آبگرفتگی اراضی، آب‌بردگی، برف سنگین در دامداری‌ها، تخریب قنوات، پل‌ها، سربند‌ها و. در مجموع ۷۹۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورد.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: هم‌اکنون ۲۰ هزار تن ذخایر راهبردی پشتیبانی امور دام در انبار‌های استان موجود است، اما یکی از مشکلاتی که اخیراً با آن روبرو هستیم این است که برداشت از ذخایر راهبردی فقط با اجازه وزیر جهاد انجام می‌شود.

برزگر افزود: هم اکنون به هشت هزار تن ذخایر راهبردی شامل سه هزار تن سویا و پنج هزار تن جو در استان نیاز داریم.

وی اضافه کرد: خسارت سیل مرداد چهار ماه است که اعلام شده، اما هنوز تسهیلاتی برای این بخش پرداخت نشده است که اگر در این هفته پرداخت صورت بگیرد دلگرمی برای مردم خواهد بود.

برزگر تصریح کرد: به علت آبگرفتگی انبار‌های خانگی، عدم دسترسی عشایر به آرد و مسدود شدن مسیر‌های نانوایی‌های روستایی و عشایر، مردم صمصامی، بازفت و کوهرنگ درخواست سهمیه آرد فوق‌العاده داشتند.

وی ادامه داد: مجموع نیاز‌ها به ۵۰۰ تن آرد می‌رسد که اگر دستوری در این خصوص نیز صادر شود برخی از مشکلات این بخش رفع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۱۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
در استانهای کوهستانی باید شهرستانها کوچکتر و فاصله امکانات و خدمات رسانی ها کاهش یابند و در این استانها همچون استان ما چهارمحال و بختیاری باید راهداریها مجهز به وسایل و امکانات و تجهیزات و ماشین آلات سنگین بیشتری باشند شهرستان کوهرنگ واقع در استان چهارمحال و بختیاری یک شهرستان توریستی و ترانزیتی بین استانهای مرکزی و بنادر جنوبغرب و با روستاهای فراوان و صعب العبور است که وظیفه راهداری در تجهیز خود و مجهز بودنش را چند برابر میکند
آخرین اخبار