رقابت انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ امشب برگزار می‌شود.

فینال ایکس رقابت‌های کشتی آزاد آمریکا ظهر روز شنبه ۲۰ خردادماه به وقت آمریکا (ساعت ۲۰ به وقت ایران) برگزار خواهد شد. در این رقابت، نفرات نهایی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳ بلگراد انتخاب خواهند شد.

توماس گیلمان در ۵۷ کیلوگرم، دیاکو میهالیس در ۶۵ کیلوگرم، زین رتفورد در ۷۰ کیلوگرم، کایل دِیک در ۷۴ کیلوگرم، جردن باروز در ۷۹ کیلوگرم، دیوید تیلور در ۸۶ کیلوگرم و کایل اسنایدر در ۹۷ کیلوگرم کشتی‌گیران عنوان‌دار آمریکایی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بودند که به واسطه کارنامه‌شان در مسابقه قبلی، از حضور در دو مسابقه انتخابی اول و دوم معاف شده و سهمیه فینال ایکس را به دست آوردند.

طبق اعلام فدراسیون کشتی آمریکا برنده رقابت و صاحب دوبنده تیم ملی کشتی این کشور باید ۲ برد از سه رقابت کسب کند. جدال جی دن کاکس با کایل اسنایدر در وزن ۹۷ کیلوگرم یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فینال ایکس به شمار می‌رود.

کاکس در حالی بار دیگر خود را در آزمون سخت وزن ۹۷ کیلوگرم قرار داده است که کشتی گیر عنوانداری، چون اسنایدر را پیش رو دارد. اسنایدر تا کنون یک مدال طلا و یک نقره المپیک، ۳ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز جهانی را کسب کرده است. البته حضور کاکس در وزن ۹۷ کیلوگرم به معنای فرار وی از رقابت با کامران قاسم‌پور نیست بلکه احتمال برخورد این ۲ قهرمان در وزن جدید نیز وجود دارد. قاسم‌پور قرار است پس از مسابقات جهانی بلگراد در وزن ۹۷ کیلوگرم به روی تشک برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار