تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با کسب ۹ مدال طلا و یک برنز قهرمان رقابت‌های پان آمریکن شد.

در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی پان آمریکن سال ۲۰۲۳ که در بوینس آیرس کشور آرژانتین برگزار شد تیم آمریکا با کسب ۹ مدال طلا، یک برنز و کسب ۲۴۰ امتیاز بار دیگر قهرمان این رقابت‌ها شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم توماس گیلمان، دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک در فینال ۱۰ بر صفر داریان کروز از پورتوریکو را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۱ کیلوگرم، ویتالی آروجا از آمریکا در دیدار فینال حریف برزیلی خود را ۱۰ بر صفر برد و طلایی شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، جان دیاکومیهالیس، دیگر آزادکار آمریکایی مقابل آلخاندرو توبیر از کوبا با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، زین ردرفورد آمریکایی مقابل کویینتون از کانادا با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و قهرمان شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، کایل دیک، دارنده ۴ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک از آمریکا مقابل فرانکلین ماتوس از پورتوریکو با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و او نیز به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، کورالتا از کوبا با نتیجه ۵ بر یک مقابل الکساندر مو از کانادا به برتری رسید. این کشتی‌گیر کوبایی در نیمه نهایی ۱۴ بر ۴ مارک هال از آمریکا را برد و فینالیست شد. مارک هال در این وزن صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، کایل اسنایدر، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا مقابل آرتورو تورس از کوبا با نتیجه ۱۴ بر ۳ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، دومینیک بردلی از آمریکا مقابل خوزه روبرتی از ونزوئلا با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید تا طلایی شود.

همچنین در روز نخست این مسابقات نیز جردن باروز، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک به مدال طلای وزن ۷۹ کیلوگرم رسید و در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز ماچیاولو، دیگر کشتی‌گیر آمریکایی صاحب مدال طلا شد.

تیم کانادا با ۱۳۶ و پورتوریکو با ۱۲۳ امتیاز نیز به ترتیب نایب قهرمان و سوم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار