پرواز از مازندران به اکتائو قزاقستان در راستای توسعه گردشگری بین کشورهای حاشیه دریای خزر در فرودگاه بین المللی شهدای ساری دایر شده است.

وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: با توجه به چشم انداز‌های طبیعی و خدادادی استان مازندران و از طرفی مراودات بازرگانی، اقتصادی و اجتماعی مابین استان مازندران و کشور‌های حاشیه دریای خزر، پیگیری‌های زیادی در این خصوص صورت گرفت که در نهایت منتج به راه اندازی مسیر پروازی گردید.

او افزود: پرواز در مسیر ساری - اکتائو - ساری در روز‌های سه شنبه مورخه ۱۶ و ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است که انشالله در آینده نزدیک مسیر ساری - آستاراخان روسیه - ساری نیز اضافه خواهد شد.

وطن خواه توسعه مسیر‌های هوایی را از راهبرد‌های این اداره کل در فرودگاه‌های استان مازندران در راستای تدابیر و سیاست‌های کلان استان و محور‌های گردشگری کشور خواند و ادامه داد: انشالله در آینده نزدیک نیز با توجه به صدور مجوز مرز هوایی رامسر شاهد برقراری پرواز‌ها در مسیر رامسر - مسقط (عمان) - رامسر خواهیم بود.

استان مازندران در شهرهای ساری، رامسر و نوشهر سه فرودگاه دارد که فرودگاه های شهدای ساری و رامسر به عنوان مرز هوایی خارجی امکان برقراری پرواز به کشورهای مختلف را دارند.

بیش از ۶ هزار پرواز سالانه در فرودگاه‌های مازندران انجام و بیش از ۶۰۰ هزار مسافر از طریق حمل و نقل هوایی در سراسر کشور جابجا می‌شوند.

اداره کل فرودگاه‌های مازندران پارسال خطوط جدید پرواز داخلی نیز راه اندازی کرده بود که از جمله آنان می‌توان به مسیر ساری به چابهار، افزایش پرواز ساری به کیش از۲ به چهار سورتی پرواز، افزایش پرواز اهواز از یک به چهار سورتی پرواز و افزایش پرواز به مشهد از هشت به ۱۶ سورتی پرواز در هفته اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.