رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در پی تکمیل زنجیره ارزش "نخود" در استان به عنوان قطب تولید نخود در کشور هستیم.

علی چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مروز (۱۰ خرداد) در بازدید از نمایشگاه برپا شده در واحد تولیدکننده کنسرو نخود استان به عنوان یکی از برنامه‌های حاشیه‌ای جشنواره ملی نخود، با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر عملکرد و سطح زیرکشت نخود در کشور سرآمد است، گفت : کرمانشاه بزرگترین تولیدکننده نخود کشور است.

چاله چاله با اشاره به برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش نخود در استان، گفت: در تلاشیم با تکمیل زنجیره ارزش نخود این محصول استراتژیک را اقتصادی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی نخود در کرمانشاه در روز‌های اخیر با هدف حمایت از کشت و نیز تکمیل زنجیره ارزش نخود، گفت: در این جشنواره که از ششم خرداد ماه شروع و تاکنون ادامه داشته و برنامه‌های اصلی آن طی دو روز در روز‌های هفتم و هشتم خرداد برگزار شد، همایش‌های علمی و تخصصی با موضوع نخود در استان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش علمی نخود در دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های جشنواره ملی نخود، گفت: این همایش با ارائه ۱۶۶ مقاله علمی برگزار شد و قطعا از جمع بندی مقالات و ویژه برنامه‌های این جشنواره در جهت تکمیل زنجیره ارزش نخود در استان استفاده خواهیم کرد.

چاله چاله با بیان اینکه برپایی نمایشگاه طبخ غذا و شیرینی، برگزاری مراسم روز ملی مزرعه در روستای مراد آباد شهرستان روانسر و... از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره ملی نخود در کرمانشاه بود، ابراز امیدواری کرد: این جشنواره با انتقال دستاورد‌های علمی جدید به نخودکاران بتواند در افزایش کمی و کیفی و نیز فرآوری نخود تولیدی در سراسر کشور تاثیرگذار باشد.

جشنواره ملی نخود در محور‌های مدیریت زراعی و افزایش کمی و کیفی تولید نخود، اصلاح الگوی کشت و افزایش ضریب نفوذ دانش، فناوری‌های پس از برداشت و بسته‌بندی، اقتصاد، صنعت و تجارت نخود و افزایش سرانه مصرف نخود، از ششم خرداد در کرمانشاه استارت خورد و ویژه برنامه‌های آن تاکنون ادامه داشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.