مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون ۳۷۰ طرح اشتغالزایی در قالب طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در طارم اجرا شد.

رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه  تاکنون ۳۷۰ طرح اشتغالزایی در زمینه های طرح های بوم گردی، فرآوری و بسته بندی زیتون، پرورش گیاهان دارویی، فراوری محصولات باغی، دامداری، صنایع دستی، شیلات و زنبورداری در قالب طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در طارم اجرا شد، گفت: این فعالیت ها، موجب ایجاد تعدادی فرصت جدید شغلی و افزایش انگیزه اهالی برای ماندگاری در مناطق روستایی شهرستان طارم شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن استان مطالعات برنامه اشتغالزایی و اقتصادی و توسعه پایدار منظومه های روستایی استان را در قالب ۹ بخش در اسفند سال ۹۹ به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رساند.

به گفته این مسئول، طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی با هدف تجمیع توانمندی ‌ها و پتانسیل های موجود در روستاها در زمینه های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده و در زمان حاضر به صورت آزمایشی در شهرستان طارم در دست اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: همزمان با اجرای طرح موصوف در شهرستان طارم ۳۸ میلیارد ریال از محل تفاهم نامه استانی و ملی با صندوق کارآفرینی امید به تعداد ۳۷ نفر پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: همچنین با جذب اعتبار ۳۰۷ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ برای ۲۷۵ متقاضی کسب و کار، در انطباق با خروجی مطالعات منظومه، این تعداد به بانک های عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شده اند.

خواجه ای خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه منظومه روستایی موجب تعامل و هم‌افزایی هرچه بهتر دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه پایدار و هدفمند روستاها می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.