رئیس میراث‌فرهنگی مهریز از برخورد یگان حفاظت با عاملان ساخت‌وساز غیرمجاز اطراف باغ جهانی پهلوان پور خبر داد.

علی‌اکبر قانعی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز گفت: پیرو گزارش‌های واصله، نیرو‌های یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز با حضور به‌موقع، عملیات ساخت‌وساز غیرمجاز در باغ‌های اطراف باغ جهانی پهلوان پور متوقف و در ادامه پیگیری‌های حقوقی و قضائی جهت رسیدگی به این تخلف آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز توضیح داد: تعدادی از مالکین باغ‌های اطراف باغ جهانی پهلوان پور با استفاده از بلوک سیمانی اقدام به تفکیک این باغ‌ها کرده و بعضاً در حال تجهیز کارگاه به‌منظور ساخت‌وساز بوده‌اند.

قانعی افزود: یگان حفاظت این اداره چند مرتبه اخطار برای متخلفین صادر کرده بود و سرانجام امروز با همکاری شهرداری مهریز و با حضور فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل، نسبت به جمع‌آوری دیوار‌های احداث‌شده با بلوک و مصالح موجود در حریم باغ اقدام شد.

او با اشاره به اینکه این‌گونه اقدامات موجب واردکردن خدشه به حریم منظری باغ می‌شود، توضیح داد: ساخت‌وساز‌های غیرقانونی در حریم باغ جهانی پهلوان پور می‌تواند این بنا را تا آستانه حذف از فهرست یونسکو پیش ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار