مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان در صورت پرداخت کامل بدهی خبر داد.

فراتی مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی، اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان از بخشودگی جرایم بیمه‌ای بهره مند می‌شوند.

او افزود: مهلت استفاده از این تسهیلات از ابتدای خرداد تا پایان مرداد و نحوه ثبت درخواست استفاده از این تسهیلات از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌ اجتماعی به نشانی es.tamin.ir است.

فراتی ادامه داد: شرکت‌ها و واحد‌های کوچک و متوسط در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه خود یا توافق با شعب سازمان تأمین‌ اجتماعی در مورد پرداخت اقساطی بدهی در ۱۲ قسط و به‌ شرط پرداخت به‌موقع همه اقساط، از صد درصد بخشودگی جرایم بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: منظور از شرکت‌ها و واحد‌های کوچک و متوسط، به موجب مصوبه هیئت وزیران، به‌ ترتیب بنگاه‌های اقتصادی دارای کارکنان کمتر از ۵۰ نفر و بنگاه‌های اقتصادی دارای کارکنان ۵۰ تا ۱۰۰ نفر است.

او عنوان کرد: مشمولان این طرح کارفرمایانی هستند که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه خود بر مبنای لیست اسفند سال ۱۴۰۱ اقدام کرده اند و لیست و حق‌بیمه کارکنان شاغل کارگاه را در طول دوره مذکور به ترتیب مقرر در قانون تأمین‌ اجتماعی پرداخت کنند.

فراتی گفت: همچنین در خصوص کارفرمایانی که در طول دو سال گذشته از بخشودگی جرایم برخوردار شده‌اند، شرط حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه از زمان تعیین تکلیف بدهی، به مدت دو سال خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.