رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: جهت‌گیری‌های فرهنگی و راهبُرد‌های ملی و استانی به‌همراه برنامه‌اجرایی استان در بُرش استانی نقشه فرهنگی کشور مشخص شده است.

علی شهریارپور در نشست بررسی بُرش استانی نقشه فرهنگی کشور در چهارمحال و بختیاری که با حضور مسوول بُرش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور برگزار شد، تاکید کرد: براساس مصوبه شورای‌عالی فرهنگی کشور مقرر شده است که نقشه فرهنگی کشور و طبق آن بُرش استانی این نقشه تدوین شود.

وی افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم در چهارمحال و بختیاری انجام و این مهم در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد.

شهریارپور تصریح کرد: در مرحله نخست قرار شد پنج مساله مهم فرهنگی از سوی کارگروه فرهنگی استان مشخص و به دستگاه‌های اجرایی مرتبط واگذار شود که این کار انجام شده است.


بیشتر بخوانید


وی اقتصاد و فرهنگ را از مسائل کلیدی مهم و فرهنگی چهارمحال و بختیاری دانست و یادآور شد: در ذیل این کار مباحث مربوط به حُکمرانی و موازی‌کاری فرهنگی مطرح شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط، جدول‌های مربوطه تنظیم و در آن جهت‌گیری‌های فرهنگی و راهبُرد‌های ملی و استانی به‌همراه برنامه اجرایی مورد نیاز مشخص شده است.

وی گفت: در مرحله‌های بعدی منابع اعتباری مورد نیاز و راهکار‌های اجرایی و عملیاتی برای رسیدن به اهداف کلی در این طرح اجرایی خواهد شد.

شهریارپور تاکید کرد: در ادامه کار باید اصلاحات مورد نیاز انجام و تا یک ماه آینده بررسی بُرش استانی نقشه فرهنگی کشور در چهارمحال و بختیاری آماده شود تا مصوبه ملی و استانی را دریافت کند.

وی افزود: اعتبارات این طرح از منابع ملی پیش‌بینی شده و قرار است برای تدوین این سند در سطح استان‌های کشور ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
بهتر است هم برش فرهنگی و هم برش پیشرفت و هم برش جغرافیایی با هم در نظر گرفته شود و هدف این برشها فقط نگاه توسعه یک قسمت بر حسب رنگ و فرهنگ و نژاد نباشد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۵:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
بهتر است علاوه بر برش فرهنگی به برش جغرافیایی و نقشه های برش جغرافیایی هم توجه شود
و نیمه شرقی استان خود استانی مستقل شود و استان بختیاری ایجاد شود
آخرین اخبار