خرید پیله‌تر بالاتر از نرخ بازار از سوی شرکت صنعت آفرینان مهر امداد در کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی آغاز شد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه خرید پیله‌تر بالاتر از نرخ بازار از سوی شرکت صنعت خرید پیله‌تر از نوغانداران در خراسان شمالی  آفرینان مهر امداد در کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی آغاز شده است، گفت: در همین راستا ۴۵۰۰ اصله نهال توت بین نوعانداران با همکاری جهاد کشاورزی، بصورت رایگان توزیع شد.

او گفت : خریداری ۲۲ تن پیله‌تر از نوغانداران خراسان شمالی، توزیع ۵۰۰ جعبه تخم نوغان و برگزاری کارگاه آموزشی ابریشم کشی صنعتی برای نوغانداران را از اقدامات این نهاد در راستای حمایت و خودکفایی نوغانداران در سال گذشته در استان برشمرد. 
 

مدیر کل کمیته امداد استان  گفت : پارسال مقدار ۲۲ تن پیله‌تر از نوغانداران استان خریداری شد که ارزش نوغان خریداری شده ۷ میلیارد تومان بود که این نوغان‌ها پس از خشک شدن در محل پیله خشک کنی کلاته بهار برای ابریشم کشی به استان‌های دیگر ارسال شد. 

الهی راد تحویل ۱۵ دستگاه ابریشم کشی به متقاضیان مددجوی کمیته امداد به مبلغ هر دستگاه ۱۳ میلیون تومان است از دیگر اقدامات این نهاد در راستای حمایت از صنعت نوغان‌داری در استان برشمرد و گفت : از این مبلغ ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و ۳ میلیون تومان آن آورده اولیه متقاضی خواهد بود. 

او گفت : امسال نیز پیش بینی می‌شود ۳۰ تن پیله‌تر با قیمت بالاتر از قیمت بازار با حضور مدیر عمال شرکت صنعت آفرینان مهر امداد از نوغانداران استان خریداری شود. 
 

گفتنی است؛ ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان در زمینه نوغانداری فعالیت می‌کنند و پیله‌های‌تر تولیدی شده توسط نوغانداران پس از ابریشم کشی در تولید فرش‌های ابریشمی استان استفاده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.